Køb af ny gps?

Besvar
vigge
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10 sep 2017, 13:08

Køb af ny gps?

Indlæg af vigge »

Hej jeg skal have en ny gps til hverdags brug i Danmark, jeg har altid haf Garmin men synes tit jeg bliver send på ulogiske ruter og kringlede ruter. Jeg vi også gerne have trafik info, og havde forestillet mig at den skulle koste 1000-1500kr men synes godt nok det er listen jungle med de forskellige betegnelser.
Elgiganten har i dag go 520 wlmt til 1399.
Men kan ikke rigtig gennemskue om det er et godt køb.


Sent from my iPad using Tapatalk


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Køb af ny gps?

Indlæg af peter4200 »

Det er da meget nemt :-)

Hvis der snakkes TomTom angiver første ciffer skærmstørrelsen, f.eks. er Go 520 en 5" model.
5xx er smartphone connected enheder, det vil sige at du skal benytte din mobiltelefons internet for at hente trafikinformationer.

5xxx har indbygget SIM kort og der uafhængig af mobiltelefonen. SIM kortet gør at du altid har trafikinformationerne lige ved hånden uanset hvis i verden du befinder dig.

Jeg har benyttet begge dele og en smartphone connected enhed virker udmærket, hvis telefonens bluetooth ellers virker. Nogle gange har det været nødvendigt at slå bluetooth til og fra (på telefonen) for at få det til at virker. Hvis pengene ikke er den største hindring vil jeg dog til enhver tid foretrække en GPS med indbygget SIM kort. Jeg ved godt at den koster noget mere men jeg synes at det er pengene værd


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Martin12
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12 sep 2017, 15:15

Re: Køb af ny gps?

Indlæg af Martin12 »

Jeg har haft helt det samme problem som dig vigge, min Garmin Nuvi har desværre sendt mig på et par omveje her og der :lol: Jeg går faktisk også og overvejer om TomTom er en bedre løsning, skal i hvert fald have købt en ny uanset hvad. Tak for en fin kommentar også Peter, jeg tror jeg går ud og køber en med indbygget simkort!

Hilsen Martin
http://promocodius.com/dk/rabatkode/cdon


vibu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 sep 2014, 19:12

Re: Køb af ny gps?

Indlæg af vibu »

vigge skrev:Hej jeg skal have en ny gps til hverdags brug i Danmark, jeg har altid haf Garmin men synes tit jeg bliver send på ulogiske ruter og kringlede ruter. Jeg vi også gerne have trafik info, og havde forestillet mig at den skulle koste 1000-1500kr men synes godt nok det er listen jungle med de forskellige betegnelser.
Elgiganten har i dag go 520 wlmt til 1399.
Men kan ikke rigtig gennemskue om det er et godt køb.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis du har en smartfone vil det i mine øjne være at købe navigation gennem den eks. TomTom der får du stort set det samme som ved en alminding gps og i mine øjne virker det ligeså godt, jeg købte for nogle år siden en go 5000 (tror jeg nok den hedder) med indbygget simkort pga. dengang skulle man betale for at bruge data i udlandet derfor blev det til en med simkort og TomToms trafik som virkelig fungerer perfekt en rigtig god og stabil gps, for godt et år siden investerede jeg så i min første smartfone og købte TomToms mobilapps jeg mener jeg gav omkring 350 kr. for tre år og det virker lige så godt som min almindelige go 5000 så den er ikke blevet brugt siden jeg købte TomTom til mobilen

Mvh. Villy


Besvar