Kan ikke hente POI's :(

hjemmeside
hjælp
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af peter4200 »

BalooDK skrev:Det burde være på: http://www.apple.com/safari
Apple har stoppet udviklingen af Safari til Windows i 2013 (tror jeg nok)


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af BalooDK »

Nå for dælen da... det var jeg ikke klar over. Det er heldigvis maaange år siden jeg sidst har brugt
en windows computer, så har ikke fulgt så meget med angående windows software ;)

Hvad er det præcis der sker når man trykker på download ??
Jeg tænker siden den downloader copyright filen. Skal den fil være i zip filen med POI'erne, eller er
det meningen den skal downloades seperat (og hver eneste gang man downloader en POI) ?

Skal browseren evt. åbne en ny side/fane eller bare starte download når man trykker på Hent ?


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af peter4200 »

Når du klikke på download og efterfølgende klikker på hent, så bliver der åbnet en ny side som opretter ZIP filen og gad vide om det er det der er problemet. Har du mulighed for at tillade pop-up vinduer fra siden? Jeg synes bare ikke at det har været et problem før.

Hvis jeg forsøger at hente "Danske Fragtmænd" eller en hvilken som helst anden kategori og lader være med at sætte hak i nogle af filformaterne, så får jeg netop kun "copyright.txt" filen, men det er jo ikke det der er problemet


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af BalooDK »

Når jeg klikker på hent, downloader den copyright filen med det samme. Samtidigt kommer der en grøn bjælke øverst på siden, der fortæller at den er ved at lave zip filen. Efter et par sekunder forsvinder den grønne bjælke, og så sker der ikke mere.

Jeg har forsøgt at slå popup blokkering fra i indstillingerne til safari, men det gør ingen forskel.

Jeg har aldrig haft problemer med andre sider, der ville åbne et nyt vindue... det har de gjort uden problemer


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af peter4200 »

Jeg kan ikke se nogle fejl i kode, hvilket jo er standard svaret fra alle udviklere :lol:

For at komme lidt videre med problemet har jeg aktiveret noget debugkode og jeg vil derfor bede dig om at prøve igen, så jeg måske kan se hvad der sker - for det skal sgu virke uanset om der er tale om den ene eller den anden type browser

Nu stille jeg så lige et måske dumt spørgsmål :-) Hvad står der i felterne Gruppe og Kategori på download siden - ligner det dette:
Vedhæftede filer
CropperCapture[5].png
CropperCapture[5].png (4.82 KiB) Vist 13234 gange


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af tennurg »

Jeg har lige hentet Safari til Windows 10 og her hos mig virker download af POI's fra POIBasen upåklageligt.
(@Peter, den kan hentes her: [url]http://safari_for_windows.da.downloadastro.com/[/url] bare husk aat vælge Decline til de ekstra ting du bliver tilbudt :D )

@BalooDK
Venter du med at trykke på ÅBN i dialogboksen indtil den grønne bjælke er væk ?
Når jeg trykker HENT, kommer der en dialogboks med mulighederne ÅBN / ARKIVER / ANNULLER samtidig med at den grønne bjælke kommer, hvis du lige venter med at trykke på ÅBN til den grønne bjælke er væk, får systemet tid til at klargøre mappen med POIfilerne og smide dem i zip-filen.


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af BalooDK »

Jeg får ikke nogen dialogboks når jeg trykker på hent. Den henter som sagt bare den der copyright fil og ikke andet

Billede

Her er hvad jeg har markeret. Har lige prøvet at hente Scania POI igen, men stadig det samme resultat


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af tennurg »

BalooDK skrev:Jeg får ikke nogen dialogboks når jeg trykker på hent. Den henter som sagt bare den der copyright fil og ikke andet
Det er så p.g.a. din opsætning/indstilling i browseren at den henter direkte uden dialogboks.
Når du skriver den bare henter copyright-filen, så er denne vel hentet ned i en zip-fil der f.eks. ser sådan ud:
20110823-DK-Erhverv-Danske Fragtmænd.zip ?

Kunne du så prøve at opdatere zip-filen når den grønne bjælke er væk, og se om der skulle dukke et par mapper op sammen med copyright.txt-filen?

Du kan også prøve at ændre indstilling i Safari:
Tandhjulet øverst til højre - Indstillinger - Generelt - sæt flueben i boksen ved "Spørg altid før overførsel"
Så skulle du få dialogboksen når du henter, og dermed mulighed for at vente med at åbne til den grønne bjælke er væk.

Håber noget af ovenstående kan hjælpe, ellers er jeg løbet tør for ideer :oops:


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af peter4200 »

Hmm, jeg mente helt bestemt at jeg havde aktiveret logning af download til databasen - det viste sig bare at logning automatisk blev deaktiveret efter den første download. Dette er nu ændret, så jeg vil bede dig om at prøve igen :oops:


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Kan ikke hente POI's :(

Indlæg af BalooDK »

tennurg skrev:
BalooDK skrev:Jeg får ikke nogen dialogboks når jeg trykker på hent. Den henter som sagt bare den der copyright fil og ikke andet
Det er så p.g.a. din opsætning/indstilling i browseren at den henter direkte uden dialogboks.
Når du skriver den bare henter copyright-filen, så er denne vel hentet ned i en zip-fil der f.eks. ser sådan ud:
20110823-DK-Erhverv-Danske Fragtmænd.zip ?

Kunne du så prøve at opdatere zip-filen når den grønne bjælke er væk, og se om der skulle dukke et par mapper op sammen med copyright.txt-filen?

Du kan også prøve at ændre indstilling i Safari:
Tandhjulet øverst til højre - Indstillinger - Generelt - sæt flueben i boksen ved "Spørg altid før overførsel"
Så skulle du få dialogboksen når du henter, og dermed mulighed for at vente med at åbne til den grønne bjælke er væk.

Håber noget af ovenstående kan hjælpe, ellers er jeg løbet tør for ideer :oops:

Nej, den henter copyright.txt som en tekst fil direkte, ikke som en zip fil.

Der er ingen steder i instillingerne i Safari hvor jeg kan vælge "Spørg altid før overførsel"


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Besvar