Herreløse POIs II

hjemmeside
hjælp
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af peter4200 »

Jeg kan godt lave en mulighed for at markere en kategori som værende statisk, hvilket betyder at der ikke sendes mails til ejeren om at kategorien trænger til en opdatering. Men det kommer lige til at vente et par dage, da jeg pt er på ferie


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
Mogens Jellesen
Indlæg: 1459
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:26
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Mogens Jellesen »

peter4200 skrev:
08 aug 2019, 10:34
Jeg kan godt lave en mulighed for at markere en kategori som værende statisk, hvilket betyder at der ikke sendes mails til ejeren om at kategorien trænger til en opdatering. Men det kommer lige til at vente et par dage, da jeg pt er på ferie
Er det ikke en mulighed bare at lade "Herreløse POIs" stå som ejer af dem, jeg modtager ingen mails om at kategorien trænger til en opdatering for de "Herreløse POIs". Man kan eventuelt nøjes med at "stjerne" "*" markere dem eller lignende?

Hvordan afgøre vi at en kategori er egnet til bevaring?


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen
POI og POI Plus Keeper.
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af peter4200 »

Jeg vil gerne markere dem på en eller anden måde, så jeg, i databasen, kan adskille dem fra andre kategorier. Det vil jeg lige tænke lidt over.

For at en kategori kan være kandidat til at blive en statisk kategori, kræves det vel at kategorien ikke ændre sig overhovedet. Det må jo så betyde at det kun er forhistoriske kategorier som ville kunne være kandidater til markeringen, eller hva?


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
Mogens Jellesen
Indlæg: 1459
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:26
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Mogens Jellesen »

peter4200 skrev:Jeg vil gerne markere dem på en eller anden måde, så jeg, i databasen, kan adskille dem fra andre kategorier. Det vil jeg lige tænke lidt over.

Ja, det ville jo være smart, men jeg ved ikke hvordan.
peter4200 skrev:For at en kategori kan være kandidat til at blive en statisk kategori, kræves det vel at kategorien ikke ændre sig overhovedet. Det må jo så betyde at det kun er forhistoriske kategorier som ville kunne være kandidater til markeringen, eller hva?
Ja, lige præcis.
Dem er der jo ingen af tilbage hos “Herreløse POIs”. Billede
Skal det så være muligt at donere en kategori til den statiske kategori?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen
POI og POI Plus Keeper.
Brugeravatar
harfot
Indlæg: 541
Tilmeldt: 11 sep 2014, 21:43
Geografisk sted: Korup

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af harfot »

Helt konkret eksisterer en statisk POI ikke - en gravhøj kan blive jævnet med jorden, et slot kan brænde ned, en ubåd kan blive sprængt i luften.


Med venlig hilsen
Mogens Harfot
-----
Garmin DriveSmart 86
Android:
CoPilot
Sygic
TomTom GO
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af peter4200 »

Det har du selvfølgelig helt og aldeles ret i. Vi kan jo så bare håbe at vi får det at vide, hvis en POI forsvinder. Vi kunne måske inkludere en tekst fil i ZIP filen, som beskriver forholdende omkring statiske kategorier og så automatisk navngive dem med noget ala "kategorinavn (statisk).ov2"


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
harfot
Indlæg: 541
Tilmeldt: 11 sep 2014, 21:43
Geografisk sted: Korup

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af harfot »

Jeg kan ikke rigtig se formålet med statisk POI.

For at tage fat i Margueritruten, har jeg den liggende som backup, der er dateret 2009-01-30. Den består af 13 filer + 1 med dem alle.
Hvis den stadig stod i databasen ville den være håbløst forældet - Der skete en større revidering for nogle år siden.

Ville det ikke være mere praktisk at gøre Herreløse POI'er til en synlig kategori for brugerne. Her kan man så hente ikke opdaterede POI og evt. lægge billet ind overtagelse.

Jeg skal nok tage mig af Margueritruten - total revidering vil komme til at tage nogle måneder. Desuden skal der oprettes ruter til publicering - ofte vil GPS'erne skærer hjørner af så man ikke ser hele den smukke rute.

EDIT: Ruterne kan hentes her i KML, SHP og GPX format.
Ruter er filmæssigt opdelt i:
  • Fyn, Ærø og Langeland
    Jylland
    Lolland, Falster og Møn
    Sjælland
hvilket jo egentlig ser fornuftigt ud.


Med venlig hilsen
Mogens Harfot
-----
Garmin DriveSmart 86
Android:
CoPilot
Sygic
TomTom GO
Brugeravatar
Mogens Jellesen
Indlæg: 1459
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:26
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Mogens Jellesen »

harfot skrev:
11 aug 2019, 14:12
Jeg kan ikke rigtig se formålet med statisk POI.

For at tage fat i Margueritruten, har jeg den liggende som backup, der er dateret 2009-01-30. Den består af 13 filer + 1 med dem alle.
Hvis den stadig stod i databasen ville den være håbløst forældet - Der skete en større revidering for nogle år siden.
Det er den jeg har lagt op, hvis der er sket en større revidering for nogle år siden så sletter jeg den omgående. :o
harfot skrev:
11 aug 2019, 14:12
Ville det ikke være mere praktisk at gøre Herreløse POI'er til en synlig kategori for brugerne. Her kan man så hente ikke opdaterede POI og evt. lægge billet ind overtagelse.
Jo det vill da være en ide. det vil så sige at jeg ikke skal slette de gamle POI?
harfot skrev:
11 aug 2019, 14:12
Jeg skal nok tage mig af Margueritruten - total revidering vil komme til at tage nogle måneder. Desuden skal der oprettes ruter til publicering - ofte vil GPS'erne skærer hjørner af så man ikke ser hele den smukke rute.
Ja, det må du da rigtig gerne.


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen
POI og POI Plus Keeper.
Brugeravatar
harfot
Indlæg: 541
Tilmeldt: 11 sep 2014, 21:43
Geografisk sted: Korup

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af harfot »

Mogens Jellesen skrev:
12 aug 2019, 18:10
harfot skrev:
11 aug 2019, 14:12
Jeg kan ikke rigtig se formålet med statisk POI.

For at tage fat i Margueritruten, har jeg den liggende som backup, der er dateret 2009-01-30. Den består af 13 filer + 1 med dem alle.
Hvis den stadig stod i databasen ville den være håbløst forældet - Der skete en større revidering for nogle år siden.
Det er den jeg har lagt op, hvis der er sket en større revidering for nogle år siden så sletter jeg den omgående. :o
harfot skrev:
11 aug 2019, 14:12
Ville det ikke være mere praktisk at gøre Herreløse POI'er til en synlig kategori for brugerne. Her kan man så hente ikke opdaterede POI og evt. lægge billet ind overtagelse.
Jo det vill da være en ide. det vil så sige at jeg ikke skal slette de gamle POI?
harfot skrev:
11 aug 2019, 14:12
Jeg skal nok tage mig af Margueritruten - total revidering vil komme til at tage nogle måneder. Desuden skal der oprettes ruter til publicering - ofte vil GPS'erne skærer hjørner af så man ikke ser hele den smukke rute.
Ja, det må du da rigtig gerne.
Ja, der var en revidering for nogle år siden - jeg tænkte på at rette min egen, men fik det aldrig gjort. På daværende tidspunkt kunne jeg ikke overskue at lave en "offentlig" opdatering.

Jeg kender ikke den nuværende proces for Herreløse POI'er. Mit foreslag er at have en offentlig gruppe for Herreløse POI'er hvor brugerne kan downloade de forældede POI'er der ikke opdateres mere. Desuden ville et menupunkt i denne kategori med forespørgsel om overtagelse af en POI kategori (vælg kategori -> åbn menu -> klik på "overtag -> bekræftelsesdialog -> intern mail til den højt ærede administrator af Herreløse POI'er) som tildeler kategori til bruger.


Med venlig hilsen
Mogens Harfot
-----
Garmin DriveSmart 86
Android:
CoPilot
Sygic
TomTom GO
Brugeravatar
Mogens Jellesen
Indlæg: 1459
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:26
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Mogens Jellesen »

harfot skrev:
13 aug 2019, 06:05
Jeg kender ikke den nuværende proces for Herreløse POI'er. Mit foreslag er at have en offentlig gruppe for Herreløse POI'er hvor brugerne kan downloade de forældede POI'er der ikke opdateres mere.
Processen for de Herreløse POIs er hvis ejeren af kategorien ikke reagere på de POI Online Database - Kategori Opdatering mails som de modtager så overgår kategorien automatisk til Herreløse POIs. Man kan så som forrige ejer af kategorien overtage den igen og opdatere den, andre kan så også godt overtage den og opdatere den.
harfot skrev:
13 aug 2019, 06:05
Desuden ville et menupunkt i denne kategori med forespørgsel om overtagelse af en POI kategori (vælg kategori -> åbn menu -> klik på "overtag -> bekræftelsesdialog -> intern mail til den højt ærede administrator af Herreløse POI'er) som tildeler kategori til bruger.
Ja, det ville da være en rigtig god ide hvis det kunne udføres i de kategorier som overgår til Herreløse POIs og selvfølgelig kun i dem ;)


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen
POI og POI Plus Keeper.
Besvar