Herreløse POIs II

hjemmeside
hjælp
Brugeravatar
ramac
Indlæg: 365
Tilmeldt: 12 sep 2014, 01:14
Geografisk sted: København

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af ramac »

Mogens Jellesen skrev:
22 jul 2019, 20:41
Hvis du ønsker at få Margueritrutens POIs som Ritter lavede tilbage kan jeg da godt uploade dem. ;)
Det var nu kun et eksempel, men jeg ville da egentlig gerne have den på GPSen. Det hænder ikke sjældent, at vi undervejs på ture i Tyskland ser ikon for en af Harfots borge dukke op på skærmen, og så kører hen og ser på den.
Mogens Jellesen skrev:
22 jul 2019, 20:41
Hvem skal så tjekke de "Statisk" POIs for fejl og mangler og sørge for at de kommer i den "Statisk" kategori?
Sådan som jeg forestillede mig det, ville de først få tildelt "statisk" status, når de stod foran sletning og af teamet blev foreslået statiske, og så havde de jo allerede ved oprettelsen og evt. senere opdateringer gennemgået dine checks. Det skulle kun være moderatorer, der kunne sætte statisk status, og den skulle selvfølgelig programmatisk fjernes igen, hvis kategorien blev opdateret.


_____
ramac
Garmin Nüvi 3590, TomTom GO Premium 5"
Gennemførte Adventures: 10
Brugeravatar
Mogens Jellesen
Indlæg: 1459
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:26
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Mogens Jellesen »

ramac skrev:
Mogens Jellesen skrev:
22 jul 2019, 20:41
Hvis du ønsker at få Margueritrutens POIs som Ritter lavede tilbage kan jeg da godt uploade dem. ;)
Det var nu kun et eksempel, men jeg ville da egentlig gerne have den på GPSen. Det hænder ikke sjældent, at vi undervejs på ture i Tyskland ser ikon for en af Harfots borge dukke op på skærmen, og så kører hen og ser på den.
Mogens Jellesen skrev:
22 jul 2019, 20:41
Hvem skal så tjekke de "Statisk" POIs for fejl og mangler og sørge for at de kommer i den "Statisk" kategori?
Sådan som jeg forestillede mig det, ville de først få tildelt "statisk" status, når de stod foran sletning og af teamet blev foreslået statiske, og så havde de jo allerede ved oprettelsen og evt. senere opdateringer gennemgået dine checks. Det skulle kun være moderatorer, der kunne sætte statisk status, og den skulle selvfølgelig programmatisk fjernes igen, hvis kategorien blev opdateret.
Jeg kan eventuelt uploade dem som “Herreløse POIs”. Billede
Det var jo meningen at det var det “Herreløse POIs” skulle bruges til, men der var efterhånden mange POIs der skulle sorteres fra.

Jeg tjekker kun punkterne for om de ikke ligger i vandet og at de ligger i de rigtige lande når en ny POI skal godkendes, jeg tjekker ikke om punktet ligger det rigtige sted, tjekker heller ikke om det er den rigtige adresse eller telefonnummer. Billede
Jeg må indrømme at jeg engang imellem tjekker punkterne hvis det er nogle steder jeg kender og der har jeg korset mig over placeringerne af punkterne.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen
POI og POI Plus Keeper.
Brugeravatar
Mogens Jellesen
Indlæg: 1459
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:26
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Mogens Jellesen »

ramac skrev:
22 jul 2019, 19:15
Der er synd at slette en kategori som f.eks. "Gravhøje fra yngre bronzealder" fordi der ikke hvert år bliver sat et flueben i "opdateret". "Gravhøje fra yngre bronzealder" er fuldkommen statisk men værdifuld for nogle.
Der har mig bekendt aldrig været en kategori ved navn "Gravhøje fra yngre bronzealder". der findes en kategori ved navn "Fortidsminder" med samme indhold som Henning Jakobsen har lavet og som han opdatere. Der har været en kategori ved navn "Danske Fortidsminder" som jeg har slettet da punkterne lå langt ved siden af hvor gravhøjene lå placeret på kortet.


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen
POI og POI Plus Keeper.
Brugeravatar
ramac
Indlæg: 365
Tilmeldt: 12 sep 2014, 01:14
Geografisk sted: København

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af ramac »

Mogens Jellesen skrev:
22 jul 2019, 23:15
Der har mig bekendt aldrig været en kategori ved navn "Gravhøje fra yngre bronzealder"
Men hvis der havde været, må du give mig ret i, at der ikke ville komme flere af dem, og at dem der var ikke ville flytte sig, så kategorien ville være værdig kandidat til at blive "statisk" Billede


_____
ramac
Garmin Nüvi 3590, TomTom GO Premium 5"
Gennemførte Adventures: 10
Brugeravatar
Mogens Jellesen
Indlæg: 1459
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:26
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Mogens Jellesen »

ramac skrev:
23 jul 2019, 02:00
Mogens Jellesen skrev:
22 jul 2019, 23:15
Der har mig bekendt aldrig været en kategori ved navn "Gravhøje fra yngre bronzealder"
Men hvis der havde været, må du give mig ret i, at der ikke ville komme flere af dem, og at dem der var ikke ville flytte sig, så kategorien ville være værdig kandidat til at blive "statisk" Billede
Nej, der ville ikke komme flere af dem men hvis punkterne ikke ligger der hvor de burde ligge, har kategorien ikke meget værdi.


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen
POI og POI Plus Keeper.
Kim
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 sep 2014, 17:28

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Kim »

Det var da et fantastisk forslag som ramac er kommet med, at sætte en statisk mærkering på disse POI, i stedet for sletning.

Mvh
Kim


Brugeravatar
Herreløse POI
Indlæg: 17
Tilmeldt: 26 sep 2014, 19:45

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Herreløse POI »

Man skal da være så velkommen til selv at overtage de POI kategorier som man selv mener skulle være bevaringsværdige, der er jo ikke meget arbejde i dem. ;)


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen (Herreløse POI)
Brugeravatar
Herreløse POI
Indlæg: 17
Tilmeldt: 26 sep 2014, 19:45

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Herreløse POI »

Hagen overtager hermed POI kategorien: Danmark: Handicap-P. Tak for det.


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen (Herreløse POI)
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af peter4200 »

Herreløse POI skrev:
31 jul 2019, 10:17
Hagen overtager hermed POI kategorien: Danmark: Handicap-P. Tak for det.
God stil, Hagen :-)


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
Mogens Jellesen
Indlæg: 1459
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:26
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Herreløse POIs II

Indlæg af Mogens Jellesen »

ramac skrev:
22 jul 2019, 19:15
Jeg synes der burde være en markering, der betyder "statisk" og fritaget for opdatering. Der er synd at slette en kategori som f.eks. "Gravhøje fra yngre bronzealder" fordi der ikke hvert år bliver sat et flueben i "opdateret". "Gravhøje fra yngre bronzealder" er fuldkommen statisk men værdifuld for nogle. Der var engang en bruger: "Ritter", der havde lavet kategorier over alle Margueritrutens POIs. Den er vist gået tabt, men den burde have bestået, selv om Ritter havde trukket sig. Jeg finder mange kategorier værdifulde og synes, det er synd hvis de går tabt. Inden en kategori slettes bør det vurderes, om den skal tildeles "statisk" status og dermed får lov at overleve.
Der blev så stille i denne tråd, hvad finder vi ud af? Vil gerne have en afklaring inden næste sletning. ;)


Med venlig hilsen

Mogens Jellesen
POI og POI Plus Keeper.
Besvar