Garmin 3597LM: fejl på uret i navigations vinduet

hjemmeside
kortrettelser (garmin)
kortrettelser (here)
Garmins danske support: 48 10 50 50 (Mandag - Fredag: 09:00 til 17:00)
Besvar
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Garmin 3597LM: fejl på uret i navigations vinduet

Indlæg af ANH1972 »

Hej med Jer,

Jeg er blevet anbefalet af Ivan Fræer at skrive til "GPS for Alle", da han mener at I måske kan hjælpe. Jeg har derfor tilladt mig at copy/paste mit spørgsmål som er flg.:

***************************************

Jeg har igennem længere tid haft en dialog med Garmin support omkring en fejl som jeg har på mit ur når det vises i navigations vinduet.

Sagen er efterhånden temmelig lang men kogt helt ned drejer det sig om at når uret har passeret midnat (00:00) så vises minutter og timer forkert. Feks vises 00:50.35 som 50:35 (dvs minutter står forrest og sekunder bagerst). Jeg har en del screen dumps af fejlen og det er vedlagt i dette indlæg.

Jeg mener det er en software fejl idet fejlen ikke vises i hoved menu vinduet eller andre steder, selv ikke i navigations vinduet under ankomst tid, men kun i ”aktuel tid” i navigations vinduet.

Garmin derimod mener det er en fejl på min enhed og siger at de har prøvet at reproducere fejlen men uden held (til trods for at det er beskrevet i detaljer hvordan det skal gøres) og nu vil de gerne have den tilbage så de kan undersøge den. Det har jeg sagt til dem at jeg meget nødigt vil da jeg som kørende tekniker er meget afhængig af den.

Jeg har samtidig været ude hos flere forhandlere af Garmin og kan meget nemt reproducere fejlen på flere modeller (Nuvi 55LM og Nuvi 2599). Dette har jeg taget skærm billeder af og sendt til Garmin, men de mener stadig det er en fejl på min enhed og ikke en generel fejl. For mig at se viser disse billeder netop at fejlen ikke er relateret til min enhed alene men en generel software fejl.

Nu skriver jeg så til jer med håbet om at i måske kan hjælpe mig med både at afprøve Jeres Garmin GPS og se om I kan reproducere fejlen og om I har mulighed for at give mig jeres input til sagen.

Såfremt I ønsker alle sagens detaljer kan jeg sende jer alle mails, men lad os starte i den nemme ende med en beskrivelse af hvordan fejlen kan reproduceres:

Sørg for at ”kortværktøjer” vises i navigations vinduet og at ”klokkeslæt” står øverst, når tripdata vises (dette vil muligvis kræve at I ændre jeres indstillinger i tripdata)
Derefter indstilles uret manuelt til f.eks. 00:50
Gå tilbage til navigations vinduet og tjek at tiden står forkert.
I hoved billedet vil uret vises korrekt.
Denne test burde ikke ændre andet end blot tiden (og muligvis trip data) på GPSen så testen burde være ”ufarlig”.

Min sw version er 4.60 hvilket burde være den nyeste.

Har I mod på at prøve denne test på jeres Garmin enheder og melde tilbage om I ser samme fejl?

Jeg siger på forhånd mange 1000 tak for jeres hjælp :)

Mvh Arne
Vedhæftede filer
NUVI55LM (1).jpg
NUVI55LM (1).jpg (347.7 KiB) Vist 9344 gange
1718435.png
1718435.png (210 KiB) Vist 9344 gange
1718064.png
1718064.png (109.12 KiB) Vist 9344 gange


JLyN
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 sep 2014, 09:18
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Garmin 3597LM: fejl på uret i navigations vinduet

Indlæg af JLyN »

Her gør den det også, i min GPS som er en Camper 760 LMT-D

Den ser 0 som ingen værdi og derfor viser næste tal der har værdi
jeg har ikke et problem med dette, da jeg har rigeligt med ure i bilen i forvejen, så her er den sat til at vise højde.

Men det lyder som om det er en generel programmerings fejl

MvhJørgen


Med venlig hilsen

Jørgen L. Nielsen
Garmin Camper 760LMT-D
Garmin Nüvi 3590LMT
Garmin Street pilot 2820 (den bedste gps til dato hvis man ser bort fra skærmen)
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Garmin 3597LM: fejl på uret i navigations vinduet

Indlæg af ANH1972 »

Hej Jørgen,

Mange tak for dit input. Din mening betyder meget for mig og jeg er af nøjagtigt samme holdning som dig, nemlig at det må være en software fejl (programmerings fejl). Du har helt ret, de fleste biler har flere ure andre steder så problemet er ikke ligefrem alarmerende, men at Garmin ikke vil vedkende sig det eller kan reproducere det (siger de), kan undre mig meget.

I alle tilfælde tak for din hjælp :)

Hvis der er andre der har input høre jeg gerne herom.

Mvh Arne


ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Garmin 3597LM: fejl på uret i navigations vinduet

Indlæg af ANH1972 »

Så kom der lidt svar fra Garmin. Det er ikke meget, men nu erkender de i det mindste problemet og sender det videre til deres R&D.:

svar 1:
***************************************
Vi vil gerne takke rigtig mange gange for din rapportering af dette problem.
Det er nu videregivet til rette instans og vil blive løst i en fremtidig software-opdatering.
Vi kan dog ikke sige hvornår denne opdatering vil komme.
Endnu engang, mange tak.
**************************************
Jeg spørger ind til om de nu også har kunnet reproducere fejlen, da de tidligere har afvist dette. Svaret er som følger:

svar 2:
**************************
Det formoder jeg at vores teknikere har kunnet, siden de har valgt at rapportere det videre til udviklerne.
**************************

Jeg må derfor antage at de endelig har kunne reproducere fejlen selvom de længe har benægtet at det var en generel fejl.
Det bliver spændende at se hvad der sker..

Og i øvrigt mange tak herinde for hjælpen, men at reproducere problemet :)

Mvh Arne


Besvar