Visning af egne POI på kortet

hjemmeside
kortrettelser (garmin)
kortrettelser (here)
Garmins danske support: 48 10 50 50 (Mandag - Fredag: 09:00 til 17:00)
Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af BalooDK »

De bliver vist på kortet, uanset om du navigerer til dem eller ej
Kortet skal dog være zoomet ret meget ind for at de vises, så hvis du har autozoom
slået til, vil de måske ikke være synlige når enheden selv zoomer ud

Så alle dine POI burde blive vist på kortet når de er inden for rækkevidde


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Bigfool
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05 mar 2015, 17:26

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af Bigfool »

Nu har jeg de sidste par dage, efter at have lagt egne POI ind på enheden, ikke haft testet den ude i det virkelige liv, og jeg mener at det drejer sig om små 30.000 POI-adresser alene her i DK.

Sammenholdt med dit seneste svar forestiller jeg mig, at når jeg nærmer mig et byområde vil kortet "drukne" i POI-ikoner og gøre det helt uoverskueligt ...?
(stadig tænker jeg på mine seneste Medion'er, hvor man bare pegede på den eller de POI-kategorier man gerne ville kunne se, og så var det kun dem - og ikke andre - der dukkede op på kortet, når man var inden for rækkevidde).


Bedste hilsner,
Bigfool ;-)
Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af BalooDK »

Det er godt nok også mange ;)

Du kan ikke vælge hvilke POI der skal vises på kortet, du kan kun vælge om alle skal vises, eller slet ikke nogen.
Til gengæld er jeg ret sikker på at din GPS kun viser et vist antal ad gangen, så hvis der er mange i et vist område, vælger den måske 10-15 tilfældige.
Har flere gange oplevet at POI der ligger meget tæt, nærmest vises på skift, når man kører forbi


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Bigfool
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05 mar 2015, 17:26

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af Bigfool »

Tak fordi du følger med endnu BalooDK ;)

Hvis du går lidt tilbage i tråden og læser Laerlingens første input, lyder det som om, man kan fravælge én eller flere POI-grupper der skal vises, og det er nok dét, der hidtil har fået mig til at gå så langt ... ;)

Jeg tænker, at hvis man f.eks. kører i et bebygget område er der jo ingen grund til at se et ikon for benzinstationer for hver 500 meter (eller grillbarer, pengeautomater, biografer o. lign.), hvis man kun vil til en bestemt Nettoforretning, men som jeg forstår på dig, er det "alt eller intet", så måske jeg skal dæmpe mine forventninger lidt ... :roll:


Bedste hilsner,
Bigfool ;-)
Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af BalooDK »

Jeps, det er nemlig alt eller intet... og det gælder endda også for de indbyggede POI
Garmin har en rimelig stor POI database indbygget, så efter min mening er det lidt overflødigt at lægge fx tankstationer ind. På 3597 kan man på søgesiden oprette en genvej til fx shell. Så er det lidt nemmere at overskue hvad man leder efter


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Bigfool
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05 mar 2015, 17:26

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af Bigfool »

Takker igen BalooDK :)

Tror jeg afinstallerer egne POI på såvel enheden som SD kortet, men du kommenterer ikke på Laerlingens indlæg, hvor han siger han kun har tankstationer og pengeautomater kørende, foruden sine egne POI, (lyder i mine ører som om man kan fravælge) ??


Bedste hilsner,
Bigfool ;-)
Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af BalooDK »

Tror han husker forkert ;)

Der er ingen steder man kan vælge eller fravælge kategorier der vises på kortet.
Men da der jo ligger tankstationer, pizzeriaer, og hæveautobater på snart alle gadehjørner, vil det være dem der er mest synlige på kortet


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Bigfool
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05 mar 2015, 17:26

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af Bigfool »

Går stærkt ud fra du har ret BalooDK, og siger endnu engang mange tak for din tid, interesse og deltagelse i denne tråd :D

Håber jeg evt. kan give retur en anden god gang :)


Bedste hilsner,
Bigfool ;-)
Laerlingen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25 nov 2014, 15:08

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af Laerlingen »

Hej Bigfool

Jeg tror, jeg har fundet noget, du måske kan bruge.

Når jeg har kortet fremme på min 3590, så kan jeg slide lidt på kortet, hvorefter der kommer 2 zoomknapper med + og - foroven i midten.

Og foroven til højre kommer der et lille forstørrelsesglas.

Hvis jeg trykker på det, kommer der et rullegardin i højre side, hvor jeg kan rulle ned og væge en af de præinstallerede kategorier. Her trykker jeg for eksempel på tank, så kommer alle tankstationer i nærheden.

Og nederst i det rullegardin har du et flag, der står for egne poi's. Tryk på det, og du får dine egne POI's i nærhedn på kortet.


Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Visning af egne POI på kortet

Indlæg af BalooDK »

Jow jow, men det kan man jo ikke rigtig bruge til noget når man kører rundt i en storby. Lige så snart man går tilbage til navigations kortet, vises alle POI igen


Sent from my iPhone using Tapatalk


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Besvar