3590 indstilling af hastighed

hjemmeside
kortrettelser (garmin)
kortrettelser (here)
Garmins danske support: 48 10 50 50 (Mandag - Fredag: 09:00 til 17:00)
Besvar
Laerlingen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25 nov 2014, 15:08

3590 indstilling af hastighed

Indlæg af Laerlingen »

I min gamle 760-er kunne jeg indstille den forventede hastighed på forskellige stræknings typer, såsom bymæssig, landevej, motorvej. Disse indtastede gennemsnitshastigheder hastigheder blev så brugt til beregning af ankomsttider, når jeg havde valgt en rute. Den gang passede tiden altid når jeg kørte en bestemt strækning mellem Holstebro og Odense.

Denne indstillingsmulighed savner jeg i min 3590. Jeg kan i hvert fald ikke finde den.

Jeg bruger min 3590 både i min personbil og i min autocamper, og der er jo tydelig forskel på gennemsnitsfarten i disse 2 køretøjer.

Jeg gætter på, at det er enhedens brug af traffictrends til fastlæggelse af ankomsttider, der gør at indstillingsmuligheden mangler. Men forklar mig lige, hvordan enheden finder ud af den forskellige kørestil jeg har afhængig af køretøjstype?

Nu "tjener" jeg op til 8 minutter på ankomsttiden i min personbil i forhold til ankomsttiden ved start. Og I min autocamper "tjener" jeg højst 2 minutter.

Uanset køretøjstype er det ofte samme ugedag og tidspunkt på dagen jeg kører strækningen.


JLyN
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 sep 2014, 09:18
Geografisk sted: Kalundborg

Re: 3590 indstilling af hastighed

Indlæg af JLyN »

Hej ?

Det gør du ikke og som jeg husker fra alle mine gamle Garmin GPSer (Street pilot III, 2610, 2720, 2820, Nüvi 660, 760) kan du ikke ændre på hastigheden i nogen af dem, men du kunne ændre hastigheden i den beregnet rute på Mapsource og så overføre den til din gps.

Garmin beregnede selv gennemsnits hastigheder ud fra dit kørsels mønster, hvilket jo så betød at når du skiftede vogntogs type eks. i mit tilfælde fra bil til bil med campingvogn gik der en god tid før tids beregningerne var på plads.

Som jeg ser det i dag bruger den hastigheds begrænsningen eks. 80 km/t til at beregne tiden ud fra, og som du har opdaget passer beregningen bedre til din AC end bil alene.

Jeg har så i dag en Camper 760 LMT-D som er sat op til en tung autocamper dvs. 14 meter lang, 2,53 bred og 5300 kg. da gpsen desvære ikke kan sættes op til at være bil med campingvogn.
Når den er sat til det bruger den eks. 70 på landevej, og 80 på motorvej.

Og det selv om jeg overfører ruter fra Basecamp med anden hastigheds opsætning.

Mvh Jørgen


Med venlig hilsen

Jørgen L. Nielsen
Garmin Camper 760LMT-D
Garmin Nüvi 3590LMT
Garmin Street pilot 2820 (den bedste gps til dato hvis man ser bort fra skærmen)
Laerlingen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25 nov 2014, 15:08

Re: 3590 indstilling af hastighed

Indlæg af Laerlingen »

Hej Jørgen

Tak for hurtigt svar.

Den sidste linje passer faktisk fint med den oplevelse jeg har haft med Base Camp, hvor jeg ikke synes at kunne registrere forskel, når jeg har ændret på hastighed og overført til enheden mellem hvert bilskifte.

Det betyder jo så, at man kan fristes til at købe en enhed til hver vogntype, og det kan Garmin vel ikke have noget imod ;)

For mit vedkommende b iver det nok en Camper 660 LMT-d, der såvidt jeg forstår er bedre egnet til en AC 3.500 kg end 760-eren. Og så endelig en D-model så trafikopdateringerne i Tyskland bliver hurtigere.

Jimmy


JLyN
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 sep 2014, 09:18
Geografisk sted: Kalundborg

Re: 3590 indstilling af hastighed

Indlæg af JLyN »

Hej Jimmy

Du kan sagtens bruge Camper 660 LMT-d i en bil da den kan sættes til at være bil, AC, campingvogn osv.

Du bør også tage Tomtom trucker https://www.tomtom.com/da_dk/drive/truck/products/ med i din overvejelse af GPS

Mvh Jørgen


Med venlig hilsen

Jørgen L. Nielsen
Garmin Camper 760LMT-D
Garmin Nüvi 3590LMT
Garmin Street pilot 2820 (den bedste gps til dato hvis man ser bort fra skærmen)
Laerlingen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 25 nov 2014, 15:08

Re: 3590 indstilling af hastighed

Indlæg af Laerlingen »

Du bør også tage Tomtom trucker https://www.tomtom.com/da_dk/drive/truck/products/ med i din overvejelse af GPS
Hej Jørgen

Det har jeg faktisk gjort, men sidst jeg undersøgte TomTom, så var det ikke muligt at lægge alle mine POI's ind, så jeg kunne have dem mat søge på og køre efter, men måske det har ændret sig?

I forskellige foreninger som jeg er medlem af, har jeg fundet en hel del pladser, som er egnet for Autocampere. De er samlet i nogle filer med tilhørende icon-er og så vises de på GPS-en efterhånden som jeg nærmer mig pladserne.

Jimmy


JLyN
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13 sep 2014, 09:18
Geografisk sted: Kalundborg

Re: 3590 indstilling af hastighed

Indlæg af JLyN »

Laerlingen skrev:
Hej Jørgen

Det har jeg faktisk gjort, men sidst jeg undersøgte TomTom, så var det ikke muligt at lægge alle mine POI's ind, så jeg kunne have dem mat søge på og køre efter, men måske det har ændret sig?

I forskellige foreninger som jeg er medlem af, har jeg fundet en hel del pladser, som er egnet for Autocampere. De er samlet i nogle filer med tilhørende icon-er og så vises de på GPS-en efterhånden som jeg nærmer mig pladserne.

Jimmy
tja godt spørgsmål, jeg er ikke så velbevandret ang. Tt men ifl. denne side skulle det kunne lade sig gøre http://www.campinginfo.nu/navigation.html

Mvh Jørgen


Med venlig hilsen

Jørgen L. Nielsen
Garmin Camper 760LMT-D
Garmin Nüvi 3590LMT
Garmin Street pilot 2820 (den bedste gps til dato hvis man ser bort fra skærmen)
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: 3590 indstilling af hastighed

Indlæg af peter4200 »

Det er ikke noget problem med egne POIs pa NAV4 enheder. Trucker 6000 er en NAV4 enhed og her er det muligt, via TomTom MyDrive, at overføre OV2 filer mellem skyen og TT enheden


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Besvar