Hvad er jeres erfaring med Garmin Premium Traffic Service

hjemmeside
kortrettelser (garmin)
kortrettelser (here)
Garmins danske support: 48 10 50 50 (Mandag - Fredag: 09:00 til 17:00)
Besvar
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Hvad er jeres erfaring med Garmin Premium Traffic Service

Indlæg af ANH1972 »

Hej Med jer,

Jeg har i meget lang tid haft en dialog med Garmin omkring deres såkaldte "Premium Traffic Service", idet jeg finder den særdeles upålidelig og direkte ubrugelig. Jeg har sendt dem en masse information og beviser for hvilke fejlmeldinger den har og de giver mig ret i at der er noget galt, dog uden at de kan give en tidshorisont på hvornår (eller om) der kommer en løsning.

Jeg ville derfor høre herinde i Garmin forummet om hvilke erfaringer I har med denne service, som man jo i visse tilfælde betaler for.

Min Garmin er en Nüvi 3597 med smartphone app. koblet til GPS'en.

Jeg hører meget gerne om Jeres erfaringer og siger på forhånd mange tak for hjælpen.


Brugeravatar
pck
Indlæg: 226
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:48
Geografisk sted: Esjerg

Re: Hvad er jeres erfaring med Garmin Premium Traffic Servic

Indlæg af pck »

Hvis du vil have en troværdig trafikmelding er jeg bange for du må ty til TomTom som er rigtig god


Sent from my iPhone using Tapatalk


med venlig hilsen
Palle
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Hvad er jeres erfaring med Garmin Premium Traffic Servic

Indlæg af ANH1972 »

pck skrev:Hvis du vil have en troværdig trafikmelding er jeg bange for du må ty til TomTom som er rigtig god


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede den bruger jeg allerede og har kun haft super gode erfaringer med den (6100). Dog benytter jeg en gang imellem også min Garmin men den er mildest talt elendig til trafik service. Jeg ville blot høre om andres erfaringer eller om det kun er mig der oplever en fejl visning på over 90% (til sammenligning har jeg på TT en fejl visning på under 10%)

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk


Brugeravatar
pck
Indlæg: 226
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:48
Geografisk sted: Esjerg

Re: Hvad er jeres erfaring med Garmin Premium Traffic Servic

Indlæg af pck »

Jeg har kun erfaring navigon og TomTom og har ikke mødt nogen med gode erfaring med trafikmeldinger på Garmin


Sent from my iPhone using Tapatalk


med venlig hilsen
Palle
Brugeravatar
BalooDK
Indlæg: 65
Tilmeldt: 18 sep 2014, 22:51
Kontakt:

Re: Hvad er jeres erfaring med Garmin Premium Traffic Servic

Indlæg af BalooDK »

Jeg benytter både 3597 og Dezl 760, og jeg er helt enig i at der er plads til forbedring
Ofte får man trafikmeldinger i den gale retning, eller vejarbejds-meldinger flere uger i træk, selvom de
blev færdige den første dag

Men jeg synes nu der er mange andre problemer med Garmin, end lige trafik meldinger.
Bl.a hvis jeg skal dreje til venstre i et kryds, så siger den vejnavnet på vejen til højre. Alt for langsom
hardware og alt for langsomme kortopdateringer.

Desuden synes jeg at garmin har alt for travlt med at lave nye enheder, med ligegyldige funktion, hvor
de så til gengæld fjerner nogle andre og mere brugbare ting. I "gamle" dage lærte en garmin gps hvordan
man kørte på forskellige veje, hvilket resulterede i meget præcise ankomst tider, nu skal man selv gætte hvornår man er fremme


Mine GPS'er
Garmin Dezl 560, Garmin Dezl 760, 2x Garmin Nuvi 3597, Garmin Nuvi 760,
Garmin Nuvi 765, Tomtom Truck 5150 Pro, Garmin Streetpilot c550
Tomtom GO 620 (Truckmod) + diverse smartphone apps ;)
Besvar