Den 31. oktober 2019 hoppede min Nüvi 3590 pludselig tilbage til 20. marts 2000 og fortsatte derfra, så den nu er i maj 2000. Det gælder alle datovisninger inkl. kørebog og tracklog. Har andre oplevet noget lignende?
Her er et udsnit af trackloggen:
Var der ikke en GPS bug i hele GPS systemet som man skulle have en opdatering ud af. Netop noget med tiden...
Google søgning giver en del hits... men ikke lige på en 2590...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Venlig hilsen
Lars
TomTom GO 5000 Nav 4
Sygic for Android (Har tjekket Tomtom Nav4 for Android ud = Awsom =;0)
Sygic+Tomtom Go for IOS divices ;o)
Windows Kort/Sygic/CoPilot for Windows Phone
Lawrence, your mention of "week rollover" prompted me to research the term, and now I understand. Homeland Security has the explanation on its webpage: ...gps-week-number-roll-over. (The full link was blocked in this reply.) Garmin has known about this issue since April 2018, so you'd think they would have incorporated the fix in the last 20 months of updates for many model years of GPS units. Anyway, a telephone conversation with Garmin tech support suggested a fix for my 3590 will be in the "next" update.
47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
Tak for indlægget. Jeg sendte selvfølgelig også en fejlrapport til Garmin, og derfra er der nu kommet svar. Jeg hæfter mig ved, at der muligvis ikke kommer en løsning, og at Garmin ikke mener, at funktionaliteten påvirkes. Jeg navigerer nu primært med en TomTom, og Garmin bruges udelukkende til kørebog og tracklog, og disse 2 funktioner virker ikke.
Date: 23 December 2019 at 13:55:20 +01:00 Subject: Re: Datofejl på Nuvi 3590 To: <support@garmin.dk>
Hej,
Tak fordi du kontaktede Garmin support.
Det du oplever er WNRO, som du kan læse mere om i nedenstående link:
Vores internationale teknikere arbejder på højtryk med, at få problemet løst, men det er ikke sikkert, at det kan løses. Det påvirker dog ikke funktionalitet af enheden. Din sag er her videregivet til disse teknikere med følgenummereret: PSC-XXXXX, og du vil høre fra os, når der er nyt i sagen. Vær opmærksom på, at dette kan tage nogle uger.
I mellemtiden, kan du forsøge, at gendanne din enhed til fabriksindstillingerne ved, at følge anvisningerne herunder:
Vælg Vis kort
Vælg Fart-ikonet
Tryk og hold på speedometeret i cirka fem sekunder
Slip når du ser Diagnostics Page komme frem
Vælg Slet alle brugerdata
Vælg Ja når du ser "Slet alle brugerdata?"
Enheden vil nu være gendannet. Følg instruktionerne på skærmen og placer enheden i et område under åben himmel indtil den får GPS-signal. Selvom en master reset vil slette alle gemte favoritter, vil forudinstallerede POI’s blive liggende på enheden.
Herefter skal enheden opdateres via. Garmin Express, hvorefter det kan være, at datoen er korrekt. Hvis ikke, bedes du vente på feedback fra vores teknikere.
Garmin ønsker dig en god dag, og en dejlig jul!
Har du yderligere spørgsmål, kan du besvare denne e-mail eller kontakte os på 4810 5050 – vi har åbent alle hverdage kl. 09:00-17:00.
Husk at du kan finde svar på det meste i vores Support Center.
Vi vil gerne have din vurdering af oplevelsen med os.
Tryk her for at besvare fem hurtige spørgsmål om denne korrespondance.
Der er lidt overraskende kommet en mail fra Garmin:
---------- Forwarded message ---------- From: <Product.Support@garmin.com> Date: 13 January 2020 at 09:26:15 +01:00 Subject: Tid og datoproblem løst To: Undisclosed recipients
Hej,
Jeg skriver for at følge op på din henvendelse om forkert dato på din enhed.
Dette er nu løst med en softwareopdatering, som du bedes installere via Garmin Express.
Hav en dejlig uge og tak for tålmodigheden.
Har du yderligere spørgsmål, kan du besvare denne e-mail eller kontakte os på 4810 5050 – vi har åbent alle hverdage kl. 09:00-17:00.
Husk at du kan finde svar på det meste i vores Support Center.
Vi vil gerne have din vurdering af oplevelsen med os.
Tryk her for at besvare fem hurtige spørgsmål om denne korrespondance.
- Tak for hjælpen!
Med venlig hilsen
Emil
Garmin | Garmin.dk
T: +45 4810 5050
Opdateringen er udført, og dato og klokkeslæt er nu korrekt (på en 3590) . Det er flot, at Garmin udsender softwareopdatering til en mere end 7 år gammel enhed, men det er for dårligt, at man først nu kommer med en løsning på et problem, man har kendt i 19 år.