Ny GPS - Garmin Drive 51 LMT-S ... troubles

hjemmeside
kortrettelser (garmin)
kortrettelser (here)
Garmins danske support: 48 10 50 50 (Mandag - Fredag: 09:00 til 17:00)
Besvar
KurtViborg
Indlæg: 28
Tilmeldt: 09 sep 2018, 09:28

Ny GPS - Garmin Drive 51 LMT-S ... troubles

Indlæg af KurtViborg »

Jeg har købt en Garmin Drive 51 LMT-S på tilbud, men jeg kan slet ikke finde ud af at få den i gang. Jeg har downloadet den danske manual, men den gør mig ikke klogere på hvordan jeg kommer i gang.

Nærmest ved en tilfældighed fik jeg øje på, at jeg skulle downloade Garmin Express. Jeg kører på Mac (OSX 10.13.6) og programmet blev downloadet sømløst og er startet. Her var der nogle indledende trin med registrering m.m., men hvad så? Nu melder Garmin Express at den er tilsluttet, men hvad så? GPS'en er tilsluttet iMac'en via USB, men den viser bare et billede af at den oplader, men det har den gjort hele formiddagen og der sker ikke mere.

I min "Finder" på Mac'en optræder GPS'en som drevet "GARMIN" og her er der følgende filer:
  • Garmin
    GPX
    Help
    keyboards
    POI
    Text
    Themes
    Vehicle
    Voice
    autorun.inf
    D628401.ver
    drive.ico
    Garmin Express.url
Manualen giver ikke megen hjælp til "Kom godt i gang".


KurtViborg
Indlæg: 28
Tilmeldt: 09 sep 2018, 09:28

Re: Ny GPS - Garmin Drive 51 LMT-S ... troubles

Indlæg af KurtViborg »

Jeg sætter lige dette spørgsmål på pause. Efter Fedtmule-metoden fik jeg liv i apparatet, men manualen var ikke til nogen hjælp :-(


Brugeravatar
ramac
Indlæg: 366
Tilmeldt: 12 sep 2014, 01:14
Geografisk sted: København

Re: Ny GPS - Garmin Drive 51 LMT-S ... troubles

Indlæg af ramac »

KurtViborg skrev:
22 okt 2020, 08:34
Jeg sætter lige dette spørgsmål på pause
OK. Du skal ikke bruge "Finder" til noget med GPSen - højst lægge brugerPOIs (GPI-filer) i POI mappen. Garmin Express er det, der bruges til vedligeholdelse af apparatet (firmware, kortopdateringer og evt. købte "stærekasse"-advarsler). Det burde ikke være nødvendigt at foretage sig noget for at "få liv i apparatet". Den burde fungere out-of-the-box.


_____
ramac
Garmin Nüvi 3590, TomTom GO Premium 5"
Gennemførte Adventures: 10
Besvar