Min nye GPS kan ikke finde satellitter

hjemmeside
kortrettelser (garmin)
kortrettelser (here)
Garmins danske support: 48 10 50 50 (Mandag - Fredag: 09:00 til 17:00)
Besvar
KurtViborg
Indlæg: 28
Tilmeldt: 09 sep 2018, 09:28

Min nye GPS kan ikke finde satellitter

Indlæg af KurtViborg »

Jeg har endnu ikke brugt min nye Garmin Drive 51 LMT-S i praksis, men nu skal jeg køre fra Tingvej 16, Ulbjerg, 8832 Skals til Sofiendalsvej 88, 9200 Aalborg.
Min hjemmeadresse (den blå pil) står og blinker med et rødt spørgsmålstegn og i den blå bjælke for oven står der "Finder satellitter". Uanset hvor lang tid jeg venter, så sker der ikke noget.


grc
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 sep 2014, 11:45
Kontakt:

Re: Min nye GPS kan ikke finde satellitter

Indlæg af grc »

Prøv at tage den ud af bilen, ud i det fri giv den så lidt tid til at finde sattellitterne


47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
KurtViborg
Indlæg: 28
Tilmeldt: 09 sep 2018, 09:28

Re: Min nye GPS kan ikke finde satellitter

Indlæg af KurtViborg »

Hmmm, tak for forslaget, men konen kører i bilen lige nu, så det må vente til hun kommer hjem. Jeg sidder inde i huset; måske skal jeg bare begynde at køre?


ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Min nye GPS kan ikke finde satellitter

Indlæg af ANH1972 »

KurtViborg skrev:Hmmm, tak for forslaget, men konen kører i bilen lige nu, så det må vente til hun kommer hjem. Jeg sidder inde i huset; måske skal jeg bare begynde at køre?
På min Garmin tog det ret lang tid at finde satellitterne hvis den havde været slukket ned i længere tid. I visse tilfæde op til 15-20 min. Efterfølgende var den hurtig til at finde satellitterne igen. Så tror bare du skal gi den tid..selvom det kan være træls..

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk



KurtViborg
Indlæg: 28
Tilmeldt: 09 sep 2018, 09:28

Re: Min nye GPS kan ikke finde satellitter

Indlæg af KurtViborg »

Hmmm, nu har jeg slået "Skærmtimeout" fra, så jeg kan se hvad der foregår. Og sandelig ... så gik der ikke lang tid før den fandt satellitterne.

Jeg forstår bare ikke hvad de to ting har med hinanden at gøre.


grc
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 sep 2014, 11:45
Kontakt:

Re: Min nye GPS kan ikke finde satellitter

Indlæg af grc »

Hvis skærmen står til at lukke efter 1-3 min., så er der ingen aktivitet på gpsen, og første gang man starter sin nye gps kræver den mere tid til at finde satelitterne


47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
KurtViborg
Indlæg: 28
Tilmeldt: 09 sep 2018, 09:28

Re: Min nye GPS kan ikke finde satellitter

Indlæg af KurtViborg »

Ok, men så er det jo tåbeligt at skærmsluk som default er sat til to minutter. Suk :-(


Besvar