Garmin Camper 660 LMT-D (ruteplanlægning USA)

hjemmeside
kortrettelser (garmin)
kortrettelser (here)
Garmins danske support: 48 10 50 50 (Mandag - Fredag: 09:00 til 17:00)
Besvar
HFJ
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 jun 2016, 21:23

Garmin Camper 660 LMT-D (ruteplanlægning USA)

Indlæg af HFJ »

Har lige købt mig en brugt Garmin Camper 660 LMT-D (efter vel 15 år med Navigon).

Har så fået den opdateret med fuldt Europa kort og det spiller max. Nu skal datteren så på road trip i USA - og jeg har så købt kort på ebay. (USA/Canada(Mexico - NordAmerika)

For lige at teste - inden de skal afsted - så prøvede jeg ruteplanlægning - men DET vil den sgutte.


De 3 filer er kommet ned på et SD-kort - i en mappe med navnet garmin. Jeg kan godt "se" kort og div. adresser - men ruteplanlægning "crasher" hver gang jeg prøver. Nordamerika kort er valgt som det eneste - når jeg prøver.

Gør jeg mon noget forkert - eller er der fejl i det jeg har købt.

Inputs velkomne - inden jeg skriver til sælger. Kunne jo være det var en doooh fejl 40.


*PS: Kan ikke udelukke jeg har lagt indlæg forkert.


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Garmin Camper 660 LMT-D (ruteplanlægning USA)

Indlæg af peter4200 »

Hmm, jeg kender kun til opdatering af kort ved hjælp af Garmin Express. Så sikres det at det er det rette kort til den rette GPS enhed. Er du sikker på at enheden ikke har World som map og dermed muligheden for, via Garmin Express, at hente US kortene ned?


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
HFJ
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 jun 2016, 21:23

Re: Garmin Camper 660 LMT-D (ruteplanlægning USA)

Indlæg af HFJ »

Jeg har opdateret kort via Garmin Express - og DER figurerer "kun" hele Europa. Går ud fra at såfremt jeg havde World - så ville det fremgå.

Pt. skriver jeg med sælger i USA, men vedkommende er liidt tung at danse med. Han mener ikke jeg kan lave rute planlægning over USA tur - når jeg sidder i DK. DET ved jeg jo ikke passer - og f.eks. UK tur virker 100%. Jeg kan ikke engang lave en rute i en bestemt by - hvor to adr. ligger få km fra hinanden.

Jeg kan godt SE kort og alle mulige adresser - men så snart jeg vil udregne rute - så crasher den.


Jeg er selv ude i at måske vil en DK GPS ikke virke med kort materiale til en USA GPS. Sælger kan godt lave ruteplan. Det lyder lidt langt ude - det er jeg klar over - men jeg kan ikke lige komme på andet selv pt.


Jeg kontakter Garmin's support i løbet af kommende uge - måske de kan hjælpe. Går alt galt - så overvejer vi at købe kort materiale via Garmin online og så kan jeg vel hente som jeg har gjort med Europa kort opdateringen.


Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: Garmin Camper 660 LMT-D (ruteplanlægning USA)

Indlæg af tennurg »

Måske nedenstående, der er sakset fra https://www.garmin.com/da-DK/p/1456 , kan være årsagen eller en del af årsagen, idet din enhed ikke er født med USA-kortene.

"Bemærk at fuld-versions kort IKKE indeholder ekstra indhold såsom vognbane-info og vognbaneskiltning. Disse funktioner er kun tilgængelige på forudindlæste kort på din enhed eller ved en specifik opdatering af kortområdet på din enhed".


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
HFJ
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26 jun 2016, 21:23

Re: Garmin Camper 660 LMT-D (ruteplanlægning USA)

Indlæg af HFJ »

Jeg har faktisk nu (efter råd fra Garmin support) købt det du linker til - direkte hos Garmin - og har fået et SD-kort tilsendt.


Nøjagtig samme fejl - og ALT anden ruteplanlægning virker 100%. Har så for "sjov" prøvet SD-kort i mine forældres Garmin Drive 50. DER fungerer ruteplanlægning perfekt.

Så min Camper 660 virker perfekt - med Europa planlægning - og Drive 50 virker perfekt med tilsendt Nord Amerika kort.

Jeg tor vi er ude i at begge dele virker - men ikke sammen. Garmin support ville gerne sende sagen videre til teknikere - men de ville ikke love det kunne løses - inden turen til USA (d. 4. april). De siger dog at såfremt det er enhed + software som ikke kan spille sammen - så vil de refundere pengene.

Det er jo helt OK - men lidt nederen at enhed med en noget større skærm ikke vil køre softwaren.


PS: At vognbane skift mv. ikke vises - det skulle i mon bog ikke gøre at ruteplanlægning crasher.


Brugeravatar
ramac
Indlæg: 366
Tilmeldt: 12 sep 2014, 01:14
Geografisk sted: København

Re: Garmin Camper 660 LMT-D (ruteplanlægning USA)

Indlæg af ramac »

Tak for statusopdatering og god tur til USA.


_____
ramac
Garmin Nüvi 3590, TomTom GO Premium 5"
Gennemførte Adventures: 10
Besvar