Installere kort på SD kort

hjemmeside
kortrettelser (garmin)
kortrettelser (here)
Garmins danske support: 48 10 50 50 (Mandag - Fredag: 09:00 til 17:00)
Kim
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 sep 2014, 17:28

Re: Installere kort på SD kort

Indlæg af Kim »

Ja, men jeg har forsøgt at søge efter kortfilerne og det kan jeg godt, så hvis jeg en dag får brug for at slette dem inden en ny inst. ved jeg nu hvordan jeg kan finde dem frem.

Henning, Tusind tak for tålmodigheden, uden dig var vi jo på herrens mark.


Mvh
Kim


Henning O
Indlæg: 73
Tilmeldt: 12 sep 2014, 14:11
Geografisk sted: Beder

Re: Installere kort på SD kort

Indlæg af Henning O »

Hej Kim

Tak for de pæne ord :D


Venlig hilsen

Henning O
Leif C
Indlæg: 23
Tilmeldt: 13 sep 2014, 16:27

Re: Installere kort på SD kort

Indlæg af Leif C »

Hej,
Lidt erfaring med at flytte omdøbte kortfiler. Satte GPS til Mass Storage. Satte tillige PCens mappeindstillinger til at vise skjulte filer og skjulte systemmapper. Først der blev systemmappen på GPSen synlig. Tog backup af de nævnte tre filer. God idé viste det sig. Omdøbte som beskrevet og flyttede til formateret 8 GB SD-kort. Det virkede desværre ikke. GPSen havde kun to "kort" efterfølgende, når jeg kiggede på installerede kort. Kan ikke gennemskue hvorfor, men har haft samme bøvl tidligere, når Garmin Express under kortopdatering brugte SD kortet til at installere på. Dejligt med back up af filerne, som så kunne flyttes tilbage på GPSens interne drev og alt igen virkede - omend langsomt, da der kun er lidt plads tilbage.

Leif


Leif C
Indlæg: 23
Tilmeldt: 13 sep 2014, 16:27

Re: Installere kort på SD kort

Indlæg af Leif C »

Hej igen - måske mest til Henning
Skal det SD kort som jeg bruger være formateret på en særlig måde. Jeg bruger FAT 32. Forsøgte endnu engang at lægge kortfilerne (med ændret navn) over på SD kortet - og de ligger der skam, men jeg har ikke kortet "All", når jeg kigger myMapps på GPSen

Leif C


Henning O
Indlæg: 73
Tilmeldt: 12 sep 2014, 14:11
Geografisk sted: Beder

Re: Installere kort på SD kort

Indlæg af Henning O »

Leif C skrev:Hej igen - måske mest til Henning
Skal det SD kort som jeg bruger være formateret på en særlig måde. Jeg bruger FAT 32. Forsøgte endnu engang at lægge kortfilerne (med ændret navn) over på SD kortet - og de ligger der skam, men jeg har ikke kortet "All", når jeg kigger myMapps på GPSen

Leif C
Hej Leif

Formatering med FAT 32 er ok.
Underlig du ikke kan få det til at virke.
Prøv at formatere SD-kortet og derefter oprette en mappe på SD-kortet med navnet Garmin.
Sæt SD-kortet i kortlæseren på computeren, Garmin Express kan så installere kortet direkte på dit SD-kort.

Begge metoder virker fint på mine enheder (Nüvi 3597 & 3590 & 3790)


Venlig hilsen

Henning O
Leif C
Indlæg: 23
Tilmeldt: 13 sep 2014, 16:27

Re: Installere kort på SD kort

Indlæg af Leif C »

Tak for svar og tip Henning. Det vil jeg prøve. Skal jeg efterfølgende slette nogle kortfiler på selve GPSen?

Leif C


Besvar