Hjælp til valg af ny TomTom
Re: Hjælp til valg af ny TomTom
Hejsa...
Du spurgte lige om der lå campingpladser på min go500. Ja, det gør der...
Det der gør den dedikerede Camping Navigator attraktiv er at den tager højde for dit vogntogs længde og højde ved ruteberegning. Det gør de normale Nav4 enheder ikke.
Da jeg ikke selv deltager i jagten på teltpladser, ved jeg heller ikke hvor mange campingpladser den indeholder. Som sagt foregår en del af søgningen online...
Men igen. Er det et "ordenligt vogntog" du kører med, ville jeg også mene du skulle vente på en ny CC model ;o)
Det der gør den dedikerede Camping Navigator attraktiv er at den tager højde for dit vogntogs længde og højde ved ruteberegning. Det gør de normale Nav4 enheder ikke.
Da jeg ikke selv deltager i jagten på teltpladser, ved jeg heller ikke hvor mange campingpladser den indeholder. Som sagt foregår en del af søgningen online...
Men igen. Er det et "ordenligt vogntog" du kører med, ville jeg også mene du skulle vente på en ny CC model ;o)
Venlig hilsen
Lars
TomTom GO 5000 Nav 4
Sygic for Android (Har tjekket Tomtom Nav4 for Android ud = Awsom =;0)
Sygic+Tomtom Go for IOS divices ;o)
Windows Kort/Sygic/CoPilot for Windows Phone
Lars
TomTom GO 5000 Nav 4
Sygic for Android (Har tjekket Tomtom Nav4 for Android ud = Awsom =;0)
Sygic+Tomtom Go for IOS divices ;o)
Windows Kort/Sygic/CoPilot for Windows Phone
Tak for svaretladjo skrev:Hejsa...
Jeg er så godt klar over at de campingpladser som er på en GO model ikke omhandler alle pladser som findes, derfor ville det også være rart selv at kunne lægge dem ind når der kom en ny opdatering, det med campermodellen som tager højde for vogntogets størelse, det kunne man vel også opnå hvis Go modellerne kunne sættes på lastbil profil istedet for eks hurtig bil, hvis den kan det, det fungere ok med min Navigon da den så vælger fortrinsvis de større veje samtidig udelukker den også de veje hvor lastbil ikke må køre eks villaveje.
Villy Bruun
Hej igen
Jeg tager lige mit indlæg op igen med hensyn til af en ny gps, på mandag har Elgiganten Tomtom Go 5000 LMT på bud til 1499,00 kr. jeg har søgt omkring på nettet for at finde ud af hvad LMT står for er det bare en almindelig 5000 Go model.
Har i nogen fornemmelse af hvornår den nye Tomtom kommer til smartphone
Villy
Jeg tager lige mit indlæg op igen med hensyn til af en ny gps, på mandag har Elgiganten Tomtom Go 5000 LMT på bud til 1499,00 kr. jeg har søgt omkring på nettet for at finde ud af hvad LMT står for er det bare en almindelig 5000 Go model.
Villy
LMT = Lifetime Maps Traffic (jeg tror faktisk ikke at andre end Elgiganten anvender den betegnelse).vibu skrev:Hej igen
Villy
Ved desværre ikke hvornår smartphone udgaven bliver frigivet. Efter sigende fungerer den godt i Italien der er udvalgt som testland mens resten af Europa venter med længsel.
Med venlig hilsen
Mogens Harfot
-----
Garmin DriveSmart 86
Android:
CoPilot
Sygic
TomTom
Mogens Harfot
-----
Garmin DriveSmart 86
Android:
CoPilot
Sygic
TomTom
LMT = Lifetime Maps Traffic (jeg tror faktisk ikke at andre end Elgiganten anvender den betegnelse).
Ved desværre ikke hvornår smartphone udgaven bliver frigivet. Efter sigende fungerer den godt i Italien der er udvalgt som testland mens resten af Europa venter med længsel.[/quote]
Tak for svaret blev lidt forvirret over betegnelsen om det er en alminding go model, men det er de så kan jeg forstå, så jeg tror det bliver en tur i Elgiganten i morgen for at få fat i en da det nok er tvivlsomt at den kommer ret meget længere ned i pris.
med hensyn til smartphone modellen hvordan fungerer det egentlig, jeg har forstået at man ligger alle Landekort ind på smartphone, i dette tilfælde en Iphone, så man ikke behøver at bruge mobildata når man kører i udlandet, jeg ved godt at man så ikke kan bruge livetrafic, men kan man godt blive navigeret af en rute når man lukker for mobildata, slukker man så ikke også for gps modtageren
Villy
Ved desværre ikke hvornår smartphone udgaven bliver frigivet. Efter sigende fungerer den godt i Italien der er udvalgt som testland mens resten af Europa venter med længsel.[/quote]
Tak for svaret blev lidt forvirret over betegnelsen om det er en alminding go model, men det er de så kan jeg forstå, så jeg tror det bliver en tur i Elgiganten i morgen for at få fat i en da det nok er tvivlsomt at den kommer ret meget længere ned i pris.
med hensyn til smartphone modellen hvordan fungerer det egentlig, jeg har forstået at man ligger alle Landekort ind på smartphone, i dette tilfælde en Iphone, så man ikke behøver at bruge mobildata når man kører i udlandet, jeg ved godt at man så ikke kan bruge livetrafic, men kan man godt blive navigeret af en rute når man lukker for mobildata, slukker man så ikke også for gps modtageren
Villy
Jeg har nu købt en Go 5000 glæder mig til at prøve den
er det rigtigt at der kun er en bil lader med til den når man henter brugsanvisningen på nettet bliver der også vist en lader station skal den købes for sig selv som jeg forstår det så er det også gennem den man opretter forbindelse med pcen
villy
er det rigtigt at der kun er en bil lader med til den når man henter brugsanvisningen på nettet bliver der også vist en lader station skal den købes for sig selv som jeg forstår det så er det også gennem den man opretter forbindelse med pcen
villy
kan du ikke skille ledning og stikvibu skrev:Jeg har nu købt en Go 5000 glæder mig til at prøve den
villy
med venlig hilsen
Palle
Palle
kan du ikke skille ledning og stik
Jeg har været igang med at undersøge det på diverse hjemmesider og hos Elgiganten hvor den er købt, og der følger åbenbart ikke en lader til lysnettet med som brugsanvisningen antyder, den kan kun lades igennem PCen og så i bilen med det som følger med, har derfor købt en USB lader som lader med 5v til lysnettet.
Er der nogle som kan sige mig om GO 5000 er med glasskærm/ridsefast skærm eller vil det være en god ide med noget skærmbeskyttelse af en art
Villy
Jeg har været igang med at undersøge det på diverse hjemmesider og hos Elgiganten hvor den er købt, og der følger åbenbart ikke en lader til lysnettet med som brugsanvisningen antyder, den kan kun lades igennem PCen og så i bilen med det som følger med, har derfor købt en USB lader som lader med 5v til lysnettet.
Er der nogle som kan sige mig om GO 5000 er med glasskærm/ridsefast skærm eller vil det være en god ide med noget skærmbeskyttelse af en art
Villy
Jeg har aldrig været ude for at der fulgte en 220v lader med til en Bil GPS.
Det har altid været et almindelig 12v lader der fulgte med.
Det har altid været et almindelig 12v lader der fulgte med.
med venlig hilsen
Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android