ladjo skrev:Jeg vil sige du rammer hovedet på sømmet spot on ;o/
PNA´er vil langsomt fade ud/forsvinde.
Navigations apps til mobilerne bliver det nye sort.
Med tilføjelser af Mirrorcast, Carplay og Androide Connect, til bilradio, så apps´ne kan køre og betjenes på radioens skærm, mens telefonen ligger til opladning i handskerummet, eller bare via Bluetooth.
Men indtil da, vil jeg da også mene TT burde vise sig fra sin bedste side.
Jeg mener dog det blev nævnt at Trucker udgaven havde mere Flash hukommelse og muligvis anden hw. end den "normale" Go 6000.
Enig
Min GO6000 har 8gb flash, hvilket var for lidt ved den sidste kortopdatering - havde et 16gb microSD kort liggende, som jeg måtte bruge for at få hele Europa kortet installeret.
Kan da godt være at Hardwaren er lidt anderledes, men derfor burde Trucker vel kunne fungere uden problemer - med et ekstra hukommelses kort.
Truck Navigation til Navigon app på min iPhone fyldte 7,5mb

- Der skulle ikke engang hentes nye kort - så kan det vel ikke være svære og få det til og virke på GO6000 ? Lidt god vilje måske
Det var nøjagtigt det samme bøvl vi havde for nogle år siden, da jeg havde (har) en Navigion 8100. Store problemer med korrekt beregning af ruter.
De blev løst i 8110. Til og begynde med påstod Navigon så at 8110 softwaren ikke kunne tilpasses/installeres på den gamle 8100.
Efter mange og lange debatter i diverse forum, og med stor hjælp herfra - frigav de så endelig en 8110_upgrade version, som man vist nok skulle købe.
Så hvis TT havde lidt vilje til og yde en god service - så kunne de med garanti også få Truck version til og køre på en std. GO6000.
Nu har jeg købt camping "Lastbiler og Autocampere Navigation" addon til min NAVIGON app på min iPhone.
Det er nu engang Navigon jeg bedst kan lide mht. til layout på kort, indstillinger, funktioner og den måde man laver ruter på. Kan så godt være at den beregner ruter en smule anderledes en Tomtom, og trafikmeddelser er knap så præcise ?
Jeg kommer nok stadigvæk rimeligt fornuftigt fra A til B
Med denne addon til Navigon får jeg 2 ekstra hastighedsprofiler. Varebil og Mobilehome.
Turen i sommers hjemmefra og til campingpladsen i Kärnten beregnes til 1.453km med bil, og 1.462 i Lastbil, Varebil, Mobilhome.
Tider / gns. fart
Bil: 12:03 / 120,58km/t (stemmer vist meget godt med hvad min GO6000 beregnede ruten til hjemmefra)
LB: 17:48 / 82,13 (Troede lastbiler måtte køre max. 80km/t

)
VB: 13:26 / 108,83
MH: 17:20 / 84,35
Ikke den store forskel på LB/MH - men tror dog at MH passer meget godt til den gns. jeg reelt holder på Motorvejen - når trafikken ruller.
I LB, VB og MH får jeg nu mulighed for at vælge:
Antal hængere 0, 1, 2, 3 eller flere
Farligt gods - gasflasker ??
Dimensioner, længde, højde, bredde, vogntogsvægt og akseltryk.
Så må næste investering være en ny radio til bilen med 7" skærm og Carplay