go 6000

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: go 6000

Indlæg af tennurg »

thomsen.dk skrev:På TomTom`s egne webside.Den skulle have livetimekort,så må det da være en ny model.
Lifetimekort betyder ikke at det er en ny model, blot at der er kort i hele enhedens levetid (Og levetiden bestemmes så af producenten, ikke af brugeren :o )
Camper og Caraven enheden på TomTom's webside er den gamle model med NAV3, også selvom der ved valg af knappen "produkter" står "tilgængelig snart".
i øvrigt leveres den kun med 1 års Live-service. (de nye NAV4 har både Lifetime Live og Lifetime kort)


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
thomsen.dk
Indlæg: 22
Tilmeldt: 16 sep 2014, 23:11
Geografisk sted: Esbjerg

Re: go 6000

Indlæg af thomsen.dk »

Hej.
Nå,så blev man så klog.Tak for god info,altid rart at man ved hvor der kan findes nogle gode svar og råd.

Poul 8-)


GO Exclusive (go camper max) 7`


Go 6200 camper.
erlalolland
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 sep 2014, 10:09

Re: go 6000

Indlæg af erlalolland »

Hej på tråden

Det er rigtigt at 6000 benytter et mini usb stik, det tilsluttes i holderen, så gps'en kan stadig vippes af og på uden at fumle med stik.
Lars
www.erlalolland.dk


vibu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 sep 2014, 19:12

Re: go 6000

Indlæg af vibu »

thomsen.dk skrev:
vibu skrev:
thomsen.dk skrev:Hej.

Den hos FDM er en Go 5000,men prisen er rigtig fin.

Mvh
Poul
Det er nu ikke helt rigtigt, log ind på FDMs hjemmeside klik på nethandel søg på navigation og på side 3 kommer der tre stk. Tomtom alle til 1699,00 kr. Hvoraf den ene er en GO 6000

Mvh Villy
Ok,du har ret,var kun kommet til startsiden,men de har den ikke pt på lager.
Selvom den ikke er på lager forpligtes de vel til at skaffe en hjem til prisen, og prisen er efter min mening rigtig god
ps. har lige for nylig købt en Go 5000 hos Elgiganten til 1499,00 kr.

mvh Villy


pensionisten
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 jun 2015, 09:10

GO 6000 ekstra hukommelse

Indlæg af pensionisten »

Hej
Jeg har en TT 6000 og er super tilfreds med den. Mit indbyggede memory Card er nu fyldt helt op, og jeg har som anvist købt et ekstra memory Card: Kingston 16 GB micro SDHC. Kortet blev ok formateret af TT 6000 da jeg satte det i og tændte for den. Derefter åbnede jeg My drive connect og maskinen fandt både det gamle og det nye memory Card. Den viste nederst på siden at der var 0 MB tilbage på det gamle og kun brugt 52 MB af det nye (formentlig ved formateringen?).
Når jeg så vil downloade de nye opdateringer begynder TT at installere men stopper ved 2% og efter lidt ventetid fortæller den at opdateringen er mislykket. Det gentager sig hver gang jeg forsøger at installere de ventende opdateringer.

Hvad gør jeg forkert ??
Venligst: Hjælp :?:

Pensionisten
5800 Nyborg


Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: go 6000 ekstra hukommelse

Indlæg af tennurg »

Er det under download den stopper er det først når den har downloaded de nye filer og begynder installationen ?
Har du nyeste version af My Drive Connect på din pc ?
Er der nok ledig plads på pc'ens harddisk ?

Klik på MyDrve Connect ikonet i proceslinien - klik på tandhjulet og vælg indstillinger - vælg OM og se om du har nyeste version (det skriver den hvis du har) - vælg derefter CACHE og klik på knappen "tøm cachehukommelsen"

Prøv herefter at starte forfra med at koble enheden til pc'en og vælg opdatering.

Hvis det både er softwareopdatering af GPS'en og kortopdatering, så nøjes med at vælge softwareopdateringen i første omgang

Håber noget af ovenstående hjælper, ellers kan det måske blive nødvendigt resette enheden til fabriksindstillinger, men inden du gør det kan du jo lige ringe til supporten og høre om de har gode råd /mulighed for at hjælpe dig
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
pensionisten
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 jun 2015, 09:10

Re: go 6000 ekstra hukommelse

Indlæg af pensionisten »

tennurg skrev:Er det under download den stopper er det først når den har downloaded de nye filer og begynder installationen ?
Har du nyeste version af My Drive Connect på din pc ?
Er der nok ledig plads på pc'ens harddisk ?

Klik på MyDrve Connect ikonet i proceslinien - klik på tandhjulet og vælg indstillinger - vælg OM og se om du har nyeste version (det skriver den hvis du har) - vælg derefter CACHE og klik på knappen "tøm cachehukommelsen"

Prøv herefter at starte forfra med at koble enheden til pc'en og vælg opdatering.

Hvis det både er softwareopdatering af GPS'en og kortopdatering, så nøjes med at vælge softwareopdateringen i første omgang

Håber noget af ovenstående hjælper, ellers kan det måske blive nødvendigt resette enheden til fabriksindstillinger, men inden du gør det kan du jo lige ringe til supporten og høre om de har gode råd /mulighed for at hjælpe dig
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Hej igen

Jeg prøvede alt hvad du har nævnt, men lige meget hjalp det desværre, så det blev dit sidste råd jeg fulgte. Ringede til TT support og fik hjælp.
Første omgang var med at installere et mindre fyldigt kort, så der blev frigjort plads. Det prøvede jeg en dags tid uden held. Den blev hele tiden afvist, når den havde installeret 2% på TT 6000.

Skrev en mail til support og de svarede hurtigt tilbage med en andet måd: jeg skulle finde filen "Home 3" og slette den. Det hjalp, så der blev frigivet plads og efter supports oplysning, blev der derved slettet en fejl ved en opdatering (en fejl der har forårsaget problemet med den ekstra hukommelse).
Jeg opdaterede så med den nye fil "version 15.202", og så kørte min TT6000 igen, men det gamle kort blev ikke fyldt op efter ændringerne - der er nu 101 MB ledig kapacitet. Så må vi se ved næste store opdatering, om den så vil skrive til den ekstra hukommelse.

Tak for hjælpen.

Mvh
Pensionisten
Nyborg


Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: go 6000 ekstra hukommelse

Indlæg af tennurg »

Tak for din tilbagemelding med løsning af problemet.
Der kunne jo sagtens være andre der løber ind i problemet, og så er det jo godt at vide hvilke løsningsmuligheder der er. :P


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Bjarne Hansen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 sep 2014, 00:01

GO 6000

Indlæg af Bjarne Hansen »

Rute tur/retur:
Jeg har fra min bopæl indtastet "min egen" rute fra A-B med flere afvigende mærkeringer undervejs og indsat den under "Mine ruter".

Mit spørgsmål:
Kan jeg, som på Kraks Vejkort, køre den samme rute B-A med et enkelt log (hvis det findes?) eller skal jeg logge alle afvigende mærkeringer ind igen ?


Besvar