Nyt kort 9.46 til Nav4.

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
ladjo
Indlæg: 74
Tilmeldt: 25 sep 2014, 10:32

Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af ladjo »

Jeps ;o)


Venlig hilsen
Lars
TomTom GO 5000 Nav 4
Sygic for Android (Har tjekket Tomtom Nav4 for Android ud = Awsom =;0)
Sygic+Tomtom Go for IOS divices ;o)
Windows Kort/Sygic/CoPilot for Windows Phone
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af peter4200 »

Det er jo meget godt at der er kommet eye kort. I samme forbindelse er der også kommet en ny version af MyDrive Connect. Dette giver nogle voldsomme problemer på min PC. Jeg vil mene at jeg efter hånden har prøvet eller, i hvert fald, det meste og lige meget hjælper det.
Jeg bliver ved med at får beskeden:
Vi har tekniske problemer
Dette vil ikke påvirke din computer eller navigationsenhed. Klik på "Prøv igen", eller prøv igen senere.

Hvilket bevirker at jeg ikke kan downloade kort og GPS'en har fjernet kortet på enheder!! Nogle som har et hint til at komme videre?


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af peter4200 »

Ohh, jeg tror at det virker nu. Det hjalp at sætte et Micro SD på 4GB i enheden - den er nu igang med at hente data ned på computeren og så vil tiden vise om den kan overføre til enheden


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
ladjo
Indlæg: 74
Tilmeldt: 25 sep 2014, 10:32

Re: Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af ladjo »

Da jeg opdaterede min go 500, til kort 9.45 gav den samme fejl. Der var ike plads nok på enheden.
Andre havde ikke det problem. For første gang måtte jeg nulstille min go.
Siden har der ikke været problemer. Der samles alligevel en del snavs på enheden når den opdateres...

4 GB uSD prøvede jeg også med og den gik i gang men kunne ikke få plads til hele EUROPA... Det er nemlig et stort kort.
SD kortet skal mindst være på 8 GB for at rumme kortet.

Ville være rart hvis TT kom med deres cloud backup funktio sammen med egne poi'er...

Planlæg ferien på pc gem den på mydrive. Næste gang du tænder din NAV4 enhed og den får fat i Tomtom tjenester synkroniseres det hele ned.

Venlig hilsen
Lars


Venlig hilsen
Lars
TomTom GO 5000 Nav 4
Sygic for Android (Har tjekket Tomtom Nav4 for Android ud = Awsom =;0)
Sygic+Tomtom Go for IOS divices ;o)
Windows Kort/Sygic/CoPilot for Windows Phone
vibu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 sep 2014, 19:12

Re: Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af vibu »

Hej Peter
Håber at høre hvordan det går med kortopdateringen, jeg har nemlig også problemer med min Go 5000 den skriver godtnok ikke noget men den begynder heller ikke at opdatere den har ny været tilsluttet i tre timer

mvh Villy


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af peter4200 »

Det lykkedes for mig at få opdateret min enhed - kodeordet er vedholdenhed.

Jeg installerede den nye version af MyDrive (4.0.0.2107)
Start den nye MyDrive og gå ind under Indstillinger (i MyDrive) og ryd cachen
Tilslut din GPS

Hvis du skulle få problemer, kan det være at du er nødt til at montere et ekstra MicroSD kort i enheden, det var jeg nødt til inden den overhovedet ville noget som helst. Jeg har bestilt et 16GB kort til min enhed, bare for at slippe for fremtidige problemer - dog tror jeg ikke at kortene nogensinde kommer til at fylde 24GB :D

Og, hvis du skulle opleve mærkelige problemer kan en koldstart (trommerne) muligvis afhjælpe problemet. Ligeledes kan det måske godt betale sig at fjerne enheden fra PC'en og så tilslut den igen.


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Michael0610
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25 apr 2015, 07:20

Re: Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af Michael0610 »

Jeg prøvede med et 32gb sd kort, men det virkede heller ikke. Så satte jeg det gamle 1 gb og prøvede flere gange og så lige pludselig lykkedes det.Så det med at man skal have et stort sd kort passer ikke. :D

Forøvrigt: Hvor mange kvartaler er der i et år? Det kort vi har nu er allerede Q4 2015 :roll:


Brugeravatar
pck
Indlæg: 226
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:48
Geografisk sted: Esjerg

Re: Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af pck »

Michael0610 skrev:Jeg prøvede med et 32gb sd kort, men det virkede heller ikke. Så satte jeg det gamle 1 gb og prøvede flere gange og så lige pludselig lykkedes det.Så det med at man skal have et stort sd kort passer ikke. :D

Forøvrigt: Hvor mange kvartaler er der i et år? Det kort vi har nu er allerede Q4 2015 :roll:
på mit kort står der O4 2015


med venlig hilsen
Palle
ladjo
Indlæg: 74
Tilmeldt: 25 sep 2014, 10:32

Re: Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af ladjo »

Tomtom er begyndt at opdatere oftere... Tror, uden at være sikker, de kommer med små ændringer i kortet til de nye funktioner som følger på opdateringerne...

Men ja, jeg opdaterede uden problemer til de nye kort, i går.


Sendt af min æble dims.

Må din dag blive god og dit Mobil OS være med dig ;0)

Vh. Lars.


Venlig hilsen
Lars
TomTom GO 5000 Nav 4
Sygic for Android (Har tjekket Tomtom Nav4 for Android ud = Awsom =;0)
Sygic+Tomtom Go for IOS divices ;o)
Windows Kort/Sygic/CoPilot for Windows Phone
vibu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 sep 2014, 19:12

Re: Nyt kort 9.46 til Nav4.

Indlæg af vibu »

Hej
Så lykkedes det også for mig så nogenlunde, jeg prøvede både i torsdags og i går flere gange, satte den så igang igen her i eftermiddags, og med det samme enhederne var forbundne så kom bjælken frem med at opdateringen var igang, og alt forløb stille og roligt indtil Goen var fyldt, hvor der kom en meddelse at der ikke var nok plads så alle emner, så alt var ikke blevet overført pga, af manglende hukommelse, det ser så ud til at der ikke var plads til opdateringerne fra Map share fældesskabet som fylder 5MB, så jeg må ud og finde et micro SD kort

Villy


Besvar