NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
IAF
Indlæg: 21
Tilmeldt: 20 sep 2014, 11:38
Kontakt:

NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af IAF »

Gode nyheder og ud over bruger POI "over the air", er der også flere andre spændende nyheder i opdateringen:

http://www.xn--ivanfrer-o0a.dk/2015/04/ ... -egne-poi/


Med venlig hilsen
Ivan Fræer

http://rejse-loggen.dk/
Rejsebeskrivelser og inspiration til næste ferie eller forlængede weekend i Europa
Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af tennurg »

Sådan :P

Perfekt tidspunkt det sker !!
Jeg købte en Go 5000 i mandags til afløsning af min TT C&C hvor Live og kortopdatering udløber om 1½ måned :D


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
IAF
Indlæg: 21
Tilmeldt: 20 sep 2014, 11:38
Kontakt:

Re: NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af IAF »

Selv Egon Olsen kunne næsten ikke have lavet en mere perfekt planlægning :-)


Med venlig hilsen
Ivan Fræer

http://rejse-loggen.dk/
Rejsebeskrivelser og inspiration til næste ferie eller forlængede weekend i Europa
Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af tennurg »

Hmmmmm! Det virker desværre ikke helt så godt her hos mig.

Bruger jeg IE11 (Win 8.1) låser Mydrive ret hurtigt, og så kan jeg ikke gøre andet end lukke browseren via proceslinien.

Bruger jeg Chrome (stadig fra min Win 8.1 PC) kan jeg godt lave ruter og/eller tilføje nyt sted til "Mine Steder", hvorefter de straks dukker op på GPS'en.

Men ved overførsel af .ov2 filer sker der intet - de kommer godt nok til at ligge i oversigten som være importeret, men de dukker aldrig op på kortet på PC'en og heller ikke på GPS'en. Har prøvet både med GPS'en tilsluttet PC (så de skulle komme direkte over) og uden PC tilslutning, så de skulle komme via skyen, intet af det virker.
Det er .ov2 filer genereret af GFA-POIbasen, så jeg går ud fra filerne er OK (de har også fint virket på min TT Camper & Caravan).


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Brugeravatar
pck
Indlæg: 226
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:48
Geografisk sted: Esjerg

Re: NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af pck »

tennurg skrev:Hmmmmm! Det virker desværre ikke helt så godt her hos mig.

Bruger jeg IE11 (Win 8.1) låser Mydrive ret hurtigt, og så kan jeg ikke gøre andet end lukke browseren via proceslinien.

Bruger jeg Chrome (stadig fra min Win 8.1 PC) kan jeg godt lave ruter og/eller tilføje nyt sted til "Mine Steder", hvorefter de straks dukker op på GPS'en.

Men ved overførsel af .ov2 filer sker der intet - de kommer godt nok til at ligge i oversigten som være importeret, men de dukker aldrig op på kortet på PC'en og heller ikke på GPS'en. Har prøvet både med GPS'en tilsluttet PC (så de skulle komme direkte over) og uden PC tilslutning, så de skulle komme via skyen, intet af det virker.
Det er .ov2 filer genereret af GFA-POIbasen, så jeg går ud fra filerne er OK (de har også fint virket på min TT Camper & Caravan).
jeg oplever helt det samme øvøv men hvis jeg bruger Firefox så går det strygende så må jeg se om det så virker om lidt når jeg kører på camping ;) det gik ikke som håbet jeg har overført en del poi,er men der er ingen at se på gps,en. :x


med venlig hilsen
Palle
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af peter4200 »

Det hele virkede hos mig :D

De punkter som jeg laver i MyDrive, f.eks. "Arbejde" dukkede op i løbet af ganske få sekunder på min enhed - dette var OTA
Jeg uploaded så nogle OV2 filer fra POI basen (ca. 20 stk) og de kom også ret hurtigt over på enheden, også via OTA.
Alt dette skete i Google Chrome på en 64 bits Windows 7 maskine

Det eneste som er irriterende er at jeg kun kan tage en OV2 fil af gangen


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
harfot
Indlæg: 541
Tilmeldt: 11 sep 2014, 21:43
Geografisk sted: Korup

Re: NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af harfot »

tennurg skrev:Men ved overførsel af .ov2 filer sker der intet - de kommer godt nok til at ligge i oversigten som være importeret, men de dukker aldrig op på kortet på PC'en og heller ikke på GPS'en. Har prøvet både med GPS'en tilsluttet PC (så de skulle komme direkte over) og uden PC tilslutning, så de skulle komme via skyen, intet af det virker.
Det er .ov2 filer genereret af GFA-POIbasen, så jeg går ud fra filerne er OK (de har også fint virket på min TT Camper & Caravan).
Det er pt. desværre kun muligt at importere POI'erne så der kan laves opslag/søgning under Mine steder. Ikon-funktionen er ikke implementeret endnu og POI'erne vises ikke hverken på MyDrive på PC'en eller på navigatoren.
Ikon-funktionen kan dog ses med hvide felter på navigatorens søgekort under Mine steder.
Vær ligeledes opmærksom på at det kan være nødvendigt at slukke navigatoren helt for at få den til at synkronisere (og husk at kontrollere at den har logget på efter genstart).


Med venlig hilsen
Mogens Harfot
-----
Garmin DriveSmart 86
Android:
CoPilot
Sygic
TomTom GO
Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af tennurg »

Tak Harfot - nu virker det også her hos mig :D

Ikke fordi jeg har gjort noget anderledes, bortset fra at GPS-enheden var slukket da jeg importerede POI'erne via MyDrive. Kort tid efter jeg tændte den kom POI'en over på enheden, og herefter kunne jeg importere POI's uden at slukke/tænde enheden. :P

Men også godt at vide at man p.t. ikke skal kunne se POI'erne på kortene.


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Brugeravatar
pck
Indlæg: 226
Tilmeldt: 11 sep 2014, 22:48
Geografisk sted: Esjerg

Re: NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af pck »

harfot skrev:
tennurg skrev:Men ved overførsel af .ov2 filer sker der intet - de kommer godt nok til at ligge i oversigten som være importeret, men de dukker aldrig op på kortet på PC'en og heller ikke på GPS'en. Har prøvet både med GPS'en tilsluttet PC (så de skulle komme direkte over) og uden PC tilslutning, så de skulle komme via skyen, intet af det virker.
Det er .ov2 filer genereret af GFA-POIbasen, så jeg går ud fra filerne er OK (de har også fint virket på min TT Camper & Caravan).
Det er pt. desværre kun muligt at importere POI'erne så der kan laves opslag/søgning under Mine steder. Ikon-funktionen er ikke implementeret endnu og POI'erne vises ikke hverken på MyDrive på PC'en eller på navigatoren.
Ikon-funktionen kan dog ses med hvide felter på navigatorens søgekort under Mine steder.
Vær ligeledes opmærksom på at det kan være nødvendigt at slukke navigatoren helt for at få den til at synkronisere (og husk at kontrollere at den har logget på efter genstart).
nu virker det også hos mig lidt bøvlet men nu kan man da importere poi,er så må vi se om ikke ikoner kommer på et tidspunkt


med venlig hilsen
Palle
erlalolland
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 sep 2014, 10:09

Re: NU kan du indlæse egne POI på din TomTom (NAV4)

Indlæg af erlalolland »

Hej med jer
Nu har jeg bøvlet et par timer, jeg kan få favoritter overført uden problemer men poi'er er håbløst. Af en eller anden grund er det lykkedes én gang, men efterfølgende forsøg har været uden held. Jeg har prøvet med Explorer, Firefox og Crome - nogen gangen fryser den , helt død. Jeg har genstartet GO 6000 også uden held - skraldespanden er atter truende nær.
Har forsøgt både med og uden usb forbindelse.
Lars med let hovedpine


Besvar