Go 5100 og POI'er

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Besvar
htop
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 mar 2016, 08:27

Go 5100 og POI'er

Indlæg af htop »

Hej alle.
Har netop fundet dette forum og vil derfor straks kaste mig ud i dette indlæg.
Mit problem er at jeg stod for at ville købe en ny Go 5100, som afløser for min gamle Go 720.
Men i sidste øjeblik blev jeg opmærksom på et stort problem. Tror jeg da.
Jeg er vant til at overfør ca 23000 poi til min gps, opdelt i ca 10 kategorier. Dette gør jeg ca 1 gang om måneden.
På 5100'en lyder det for mig som om man skal over føre en poi gruppe af gangen.
Og at man ikke kan overføre bmp fil, så de får deres eget ikon.
Og at man slet ikke er i stand til at se disse på kortvisning/rutevisning?
Kan I bekræfte mig i dette??

Den gamle 720'er er jo ikke ligefrem ny mere, og bruger det gamle tmc system, som jeg ikke har kunnet få til at finde stationer de sidste 5 dage :(


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1744
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Go 5100 og POI'er

Indlæg af peter4200 »

Velkomme til :)

Det er korrekt at du ikke, som i gamle dage, kan overføre flere POI grupper ad gangen. Overførelser af POI grupper sker en ad gangen via MyDrive hjemmesiden. Ligeledes er det heller ikke muligt at overføre et ikon til de enkelte gruppe, hvilket er til stør gene for mange af os.

Hvis du ikke har en rute aktiv, så kan du ikke se nogle POI'er overhovedet men hvis du fremsøger en af dine egne POI'er så vil alle der opfylder søgningen blive vist på søgeskærmen - men ikke når du så har planlagt en rute, der er det kun destinationspoi'en som fremvises.

Jeg vil så sige at til dagligt er det ikke noget som jeg finder voldsom generende, det er en ting som er til at leve med for mit vedkommende. Der er dog ingen tvivl om at det ville være godt hvis det var muligt at få vist POI'erne, alternativt selv at kunne bestemme hvilke POIs der skal vises fremad på ruten


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
htop
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 mar 2016, 08:27

Re: Go 5100 og POI'er

Indlæg af htop »

Tak. Det bekræfter jo desværre min mistanke. Øv øv.
For mig er det vigtig at kunne se alle POI'er på kortet hele tiden, da det er geocaches :lol:
Og det er rart at se man nærmer sig en, når man er ude at køre.
Så Go 720 det bliver indtil Tomtom får lavet så man atter kan se disse. Hvis nogen sinde, altså :cry:
Er der nogen steder man kan få en sådan information?


Besvar