Er der nogle der har prøvet den nye 6200 ?

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Besvar
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Er der nogle der har prøvet den nye 6200 ?

Indlæg af ANH1972 »

Hej med Jer,

Er der nogle Jer der har prøvet den nye 6200 eller har købt den og kører med den?

Kan I komme med jeres input til hvordan I syntes den er at bruge, så som hastighed i menuerne, stabilitet mm. Jeg syntes jeg læser lidt forskellige oplevelser af den på andre udenlandske fora, så måske nogle her fra DK kan give deres input.

Takker på forhånd for jeres input :)

Mvh Arne


dows
Indlæg: 9
Tilmeldt: 08 feb 2015, 10:43

Re: Er der nogle der har prøvet den nye 6200 ?

Indlæg af dows »

Jeg har fået en tt GO 6200 for en uges tid siden, og havde en 6100 før.
Den store forskel er, at du ikke skal bruge MyDrive til opdateringer. Det sker via Wi-Fi og fungerer sådan set ok. Men Wi-Fi metoden gør tilsyneladende, at jeg ikke kan registrere 6200 på min MyDrive, og derfor ikke kan få øverført alle mine gemte adresser og ruter fra 6100. Det er muligt, der er noget, jeg gør forkert.
Da jeg skiftede fra 6000 til 6100, røg alle mine gemte adresser og ruter ind på 6100 ved første tilslutning til MyDrive.
Hastigheden på menuerne er blevet bedre, men slet ikke på niveau med en alm. smartphone.


Bedste hilsner, dows
tt GO 6200
Nüvi 3590
Sygic og Here WeGo på
Samsung Note2
Brugeravatar
harfot
Indlæg: 541
Tilmeldt: 11 sep 2014, 21:43
Geografisk sted: Korup

Re: Er der nogle der har prøvet den nye 6200 ?

Indlæg af harfot »

dows skrev:Jeg har fået en tt GO 6200 for en uges tid siden, og havde en 6100 før.
Den store forskel er, at du ikke skal bruge MyDrive til opdateringer. Det sker via Wi-Fi og fungerer sådan set ok. Men Wi-Fi metoden gør tilsyneladende, at jeg ikke kan registrere 6200 på min MyDrive, og derfor ikke kan få øverført alle mine gemte adresser og ruter fra 6100. Det er muligt, der er noget, jeg gør forkert.
Da jeg skiftede fra 6000 til 6100, røg alle mine gemte adresser og ruter ind på 6100 ved første tilslutning til MyDrive.
Hastigheden på menuerne er blevet bedre, men slet ikke på niveau med en alm. smartphone.
Til lykke med din nye GO 6200.

Du kan ikke anvende MyDrive Connect (opdateringsprogammet) på samme måde som tidligere.
Du kan godt oprette forbindelse til MyDrive (din konto) via USB, men da MyDrive Connect (MDC) ikke kan håndtere GO 6200 på samme måde som tidligere. skal MDC være installeret på din PC men du må ikke starte programmet (kun TomTom-ikonet i Windows meddelelsesområdet må være synlig).

Registrering af de GO-modeller med WiFi foregår lidt anderledes enkelt ved brug af WiFi.
Opret forbindelse til dit trådløse netværk. Når du bliver spurgt om Login eller Opret ny konto, vælger du login og indtaster samme e-mail adresse og kodeord som du hidtil har anvendt til din GO 6100 - så skulle du få dine ting overført.


Med venlig hilsen
Mogens Harfot
-----
Garmin DriveSmart 86
Android:
CoPilot
Sygic
TomTom GO
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Er der nogle der har prøvet den nye 6200 ?

Indlæg af ANH1972 »

Mange tak for de gode input :)

Især hæfter jeg mig ved denne: "Hastigheden på menuerne er blevet bedre, men slet ikke på niveau med en alm. smartphone"

På min nuværende TT6100 er jeg stærkt plaget af at den ofte hænger i menuerne og mange gange så meget at menuerne står oven i hinanden. Specielt hvis man kommer til at trykke for meget eller for hurtigt på skærmen bliver den sløv som om at CPU og buffer ikke kan følge med. Det er stærkt irriterende, og jeg tænker at en TT6200 ikke vil have denne slags problemer.

Jeg har tidligere resat min TT6100 med kyndig vejledning fra TT support, men det blev ikke meget bedre. Efter de sidste sw opdateringer er det blevet lidt bedre men det er stadig et problem der dukker jævnt tit op.

Kan du/I give nogen "pejling" på hvor hurtigt TT6200 er i forhold til en TT6100, blot så jeg kan danne mig et nogenlunde indtryk af dette?

Jeg takker på forhånd for al den hjælp I kan give ;) :)


dows
Indlæg: 9
Tilmeldt: 08 feb 2015, 10:43

Re: Er der nogle der har prøvet den nye 6200 ?

Indlæg af dows »

Jeg har haft samme oplevelser med 6100, som du beskriver.
Jeg har ikke oplevet frysninger eller to skærmbilleder samtidig på 6200, hvilket nok skyldes, at der vist er kommet en hurtigere processor i den. Skiftehastigheden mellem skærmbilleder og responstiden på indtastninger er bedre end 6100, som tidligere nævnt, men efter min mening ikke kvik nok i forhold til dagens standard, og det er lidt svært at sætte konkret hastighed på. Jeg har dog ikke problemer med det i det daglige.


Bedste hilsner, dows
tt GO 6200
Nüvi 3590
Sygic og Here WeGo på
Samsung Note2
Besvar