Forkert position på Mydrive

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Besvar
Towle
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 feb 2015, 16:32

Forkert position på Mydrive

Indlæg af Towle »

Hvis jeg logger ind på Mydrive og siger ja til at den må registrere min position, så påstår den at jeg bor på Finderupvej 67 i Viborg. Det er 15 kilometer ved siden af.

Har jeg mulighed for at rette dette manuelt?


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Forkert position på Mydrive

Indlæg af peter4200 »

Hvis der er tale om MyDrive på en computer, så er det nok svært at rette, da positionen findes ud fra din IP adresse


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Towle
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 feb 2015, 16:32

Re: Forkert position på Mydrive

Indlæg af Towle »

peter4200 skrev:Hvis der er tale om MyDrive på en computer, så er det nok svært at rette, da positionen findes ud fra din IP adresse
Okay, tak, men der er bare underligt at systemet kan ramme 15 km forkert. Hvis jeg ønsker at bruge ruteplanlægning på min computer er det jo ikke meget bevendt, hvis Mydrive tror at jeg bor i Finderup :(


Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: Forkert position på Mydrive

Indlæg af tennurg »

Towle skrev:
peter4200 skrev:Hvis der er tale om MyDrive på en computer, så er det nok svært at rette, da positionen findes ud fra din IP adresse
Okay, tak, men der er bare underligt at systemet kan ramme 15 km forkert. Hvis jeg ønsker at bruge ruteplanlægning på min computer er det jo ikke meget bevendt, hvis Mydrive tror at jeg bor i Finderup :(
Så skal du have fat i din Internet-levrandør og bede dem om at placere dig rigtigt - det er ikke MyDrive der er problemet.

Jeg var tidligere ansat i et firma med Svensk moderselskab og primær EDB-central placeret i Sverige. Her mente diverse programmer - beregnet ud fra IP-adressen - at min position var i Sverige. :D


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Towle
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 feb 2015, 16:32

Re: Forkert position på Mydrive

Indlæg af Towle »

Tak til alle for svar. Mysteriet er opklaret :D


Besvar