Opdatering af "Fotofælder"

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Besvar
Towle
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 feb 2015, 16:32

Opdatering af "Fotofælder"

Indlæg af Towle »

Jeg faldt for fristelsen til at købe "Fotofælder" til min TT - uden egentlig at vide hvad jeg fik og hvordan det fungerer.

Hvordan virker det? Er det baseret på indberetninger fra brugerne, eller er der en sensor i apparatet der kan registrere "stråler"?

Nærmest ved et tilfælde har jeg i en uges tid haft min TT tilsluttet computeren og der kommer nye opdateringer næsten hver dag. Jeg må så konkludere, at det skal være min daglige standard fremover - altså når jeg ikke kører i bilen, så skal jeg hele tiden være online?


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Opdatering af "Fotofælder"

Indlæg af peter4200 »

Hvilken TT model er der tale om?

Normalt kommer opdateringerne til fotofælderne automatisk ned på enheden via en mobilforbindelse. De opdateringer som du modtager dagligt via din computer er MapShare opdateringer, altså små opdateringer af kortet som andre har indrapporteret.

Fotofælder er baseret på viden fra TT samt indberetninger fra brugerne under kørelse og indberetningerne sendes ud til andre når der er flere som har indrappporteret samme fotofælder flere gange


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Towle
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 feb 2015, 16:32

Re: Opdatering af "Fotofælder"

Indlæg af Towle »

peter4200 skrev:Hvilken TT model er der tale om?
Go 500
Normalt kommer opdateringerne til fotofælderne automatisk ned på enheden via en mobilforbindelse. De opdateringer som du modtager dagligt via din computer er MapShare opdateringer, altså små opdateringer af kortet som andre har indrapporteret.
Øhhh, mobilforbindelse? Er det noget jeg selv skal skabe?
Fotofælder er baseret på viden fra TT samt indberetninger fra brugerne under kørelse og indberetningerne sendes ud til andre når der er flere som har indrappporteret samme fotofælder flere gange
Aha, jamen så må jeg jo ind på deres hjemmeside, hvor der må stå noget om hvordan man indberetter.


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Opdatering af "Fotofælder"

Indlæg af peter4200 »

Så vidt jeg husker så er det muligt at oprettet en forbindelse mellem GO 500 og din smartphone via bluetooth. Dette bevirker at du bl.a. kan få fotofælder og andre informationen ned på din enhed - se evt dette link


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Towle
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 feb 2015, 16:32

Re: Opdatering af "Fotofælder"

Indlæg af Towle »

Hmmm, jeg har ikke en smartphone, så jeg vil være henvist til Altid tilsluttet / SIM og data inkluderet. På siden du linker til er der - via en mellemlanding - et link til Vis mig enheder med Altid tilsluttet eller SIM og data inkluderet (https://www.tomtom.com/en_gb/sat-nav/car-sat-nav/). Det er, så vidt jeg kan se, en almindelig overordnet produktside og fortæller mig ikke om min GO500 har dette integrerede SIM-kort.

Jeg går ud fra, at hvis ikke det er integreret, så er det ikke noget man kan tilkøbe som ekstraudstyr?


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Opdatering af "Fotofælder"

Indlæg af peter4200 »

Din GO500 har ikke indbygget SIM kort, det er kun GO5x00 / GO6x00 samt Trucker 6000 der har det. x'et indikerer 0, 1, 2


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Towle
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 feb 2015, 16:32

Re: Opdatering af "Fotofælder"

Indlæg af Towle »

Jeg burde nok have undersøgt det før jeg købte abonnementet. Uden opdateringer er det jo ikke meget bevendt :evil:


Besvar