X i TOMTOM tjenester under KM/Ankomst tider.

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Besvar
Michael0610
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25 apr 2015, 07:20

X i TOMTOM tjenester under KM/Ankomst tider.

Indlæg af Michael0610 »

Har lige rejst Europa rundt. Ser tit at den viser dette X, som om at den ikke har forbindelse med tomtom serveren, men det har den når jeg går ind under TOMTOM tjenester, der er alt aktiveret. Jeg kan så genstarte enheden og X forsvinder for en tid. Jeg har haft problemet siden jeg købte den for mange år siden. Problemet er størst uden for DK, og ja jeg har data i udlandet tilsluttet. Nogle ideer?


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: X i TOMTOM tjenester under KM/Ankomst tider.

Indlæg af peter4200 »

Du er nok nødt til at løfte sløret for hvilken enhed der er tale om :x


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
grc
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 sep 2014, 11:45
Kontakt:

Re: X i TOMTOM tjenester under KM/Ankomst tider.

Indlæg af grc »

Det kender jeg godt fra min tomtom 6200 i Frankrig, der forsvinder alle data i side bjælken, men med min tomtom 6000 har jeg aldrig set det.
Kan være det har noget med tlf. dækning der leverer de dataer


47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
chrros
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28 feb 2016, 09:18

Re: X i TOMTOM tjenester under KM/Ankomst tider.

Indlæg af chrros »

Jeg synes, jeg ret ofte oplever det samme med min GO 6000, når jeg er i udlandet. I sommer en del gange særligt i England, men også Frankrig, Belgien og Holland.

Jeg er hidtil gået ud fra, at det har skyldtes lokalt manglende mobildækning (data) fra den mobiludbyder, som leverer data via det indbyggede SIM-kort. GPS'en når sjældent at genetablere forbindelsen selv, inden jeg genstarter den, fordi jeg ikke har tålmodighed til at vente på det. Det er dog ikke altid, at en genstart afhjælper problemet, og så må man jo bare vente, til der er forbindelse igen af sig selv.


Michael0610
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25 apr 2015, 07:20

Re: X i TOMTOM tjenester under KM/Ankomst tider.

Indlæg af Michael0610 »

Det er en GO 500 uden simkort.

Selv om jeg har X får jeg stadig trafikinfo, så jeg har forbindelse til serveren.

Det må jo være softwaren i GPS der er problemet når krydset i 99% af tilfældene forsvinder ved genstart?


Besvar