TomTom GO app (android) vs. TomTom 6200 GPS

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Besvar
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

TomTom GO app (android) vs. TomTom 6200 GPS

Indlæg af ANH1972 »

Hej med Jer,

Er der nogle af Jer der bruger TT GO app. (Android version)?

Hvad syntes I om den?

Jeg er selv begyndt at bruge den i stedet for min 6200, men lurer lidt på hvad andre har af erfaringer med denne app.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk



Brugeravatar
ramac
Indlæg: 365
Tilmeldt: 12 sep 2014, 01:14
Geografisk sted: København

Re: TomTom GO app (android) vs. TomTom 6200 GPS

Indlæg af ramac »

Jeg har haft app'en i nogle år, men blev aldrig rigtig fortrolig med den. Jeg synes brugerfladen er meget ulogisk, og jeg kørte i ring i menuerne. Derudover synes jeg ikke, at telefonens skærm, beslag og betjening er optimal til bilnavigation. Den er jo heldigvis gratis at afprøve for korte strækninger. Da jeg til sidst ikke kunne undvære TomTom's trafikmeldinger, købte jeg en Go Premium 5", og den fandt jeg hurtigere ud af betjeningen på. Garmin sidder stadig på centerbeslaget, mens TomTom er henvist til beslag på vinduesstolpen (begge Brodit).


_____
ramac
Garmin Nüvi 3590, TomTom GO Premium 5"
Gennemførte Adventures: 10
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: TomTom GO app (android) vs. TomTom 6200 GPS

Indlæg af peter4200 »

Jeg har efterhånden benyttet den i et års tid og synes at den løser opgaven ganske godt. Jeg har pakket mine GPS'er væk, både min TomTom samt min Garmin.


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: TomTom GO app (android) vs. TomTom 6200 GPS

Indlæg af ANH1972 »


ramac skrev:Jeg har haft app'en i nogle år, men blev aldrig rigtig fortrolig med den. Jeg synes brugerfladen er meget ulogisk, og jeg kørte i ring i menuerne. Derudover synes jeg ikke, at telefonens skærm, beslag og betjening er optimal til bilnavigation. Den er jo heldigvis gratis at afprøve for korte strækninger. Da jeg til sidst ikke kunne undvære TomTom's trafikmeldinger, købte jeg en Go Premium 5", og den fandt jeg hurtigere ud af betjeningen på. Garmin sidder stadig på centerbeslaget, mens TomTom er henvist til beslag på vinduesstolpen (begge Brodit).
Tak for dit input. Mht brugerfladen så ligner den til forveksling min 6200, så der har jeg ingen problemer. Er din Go Premium 5 anderledes end 6200 Billede

Til gengæld er min 6200 meget langsom (og har altid været det til trods for at det skulle være TT hurtigste, og selvom den er resat adskillige gange), så der syntes jeg app er markant bedre.

Dog syntes jeg at app laver nogle underlige ruteberegninger i forhold til min 6200. Det er noget jeg vil komme med mere input omkring. Hvad er dine erfaringer omkring dette?

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk



ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: TomTom GO app (android) vs. TomTom 6200 GPS

Indlæg af ANH1972 »

peter4200 skrev:Jeg har efterhånden benyttet den i et års tid og synes at den løser opgaven ganske godt. Jeg har pakket mine GPS'er væk, både min TomTom samt min Garmin.
Det er også min ide at jeg vil med min 6200 (pakke den væk).

Umiddelbart er app markant hurtigere end 6200 som i sammenligning er latterlig langsom.

Dog laver min app nogle underlige ruter i forhold til min 6200. Det er noget der undre mig da jeg jo ville tro at ruteberegnings algoritmerne ville være det samme, men det ser ikke sådan ud.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk



Brugeravatar
ramac
Indlæg: 365
Tilmeldt: 12 sep 2014, 01:14
Geografisk sted: København

Re: TomTom GO app (android) vs. TomTom 6200 GPS

Indlæg af ramac »

ANH1972 skrev:
24 jul 2020, 21:09
Er din Go Premium 5 anderledes end 6200
Jeg kender ikke andre TomTom'er. Ruter ligner meget Garmins, bortset fra at den langt bedre tager højde for køer og vejspærringer. Min gamle Garmin bruger RDS/TMC, og det er blevet dårligere med tiden. Det var en totalt spærret A24 i Tyskland, som Garmin intet kendte til, som fik bægeret til at flyde over og TomTom anskaffet. Det var dog en forudsætning, at den kunne fungere standalone og ikke kræve forbindelse til en smartphone - derfor Premium. TomTom's POI system er håbløst, derfor er Garmin stadig uundværlig.


_____
ramac
Garmin Nüvi 3590, TomTom GO Premium 5"
Gennemførte Adventures: 10
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: TomTom GO app (android) vs. TomTom 6200 GPS

Indlæg af ANH1972 »

ramac skrev:
ANH1972 skrev:
24 jul 2020, 21:09
Er din Go Premium 5 anderledes end 6200
Jeg kender ikke andre TomTom'er. Ruter ligner meget Garmins, bortset fra at den langt bedre tager højde for køer og vejspærringer. Min gamle Garmin bruger RDS/TMC, og det er blevet dårligere med tiden. Det var en totalt spærret A24 i Tyskland, som Garmin intet kendte til, som fik bægeret til at flyde over og TomTom anskaffet. Det var dog en forudsætning, at den kunne fungere standalone og ikke kræve forbindelse til en smartphone - derfor Premium. TomTom's POI system er håbløst, derfor er Garmin stadig uundværlig.
Jeg har nøjagtigt samme oplevelser af både TT og Garmin som du har. Da jeg havde et Garmin for nogle år siden havde jeg en laaaang dialog med Garmin om deres elendige trafik system. Jeg sendte dem dokumentation for deres fejl og mangler ved sammenligning af både Garmin/TT/Google maps samt vej info fra vejdirektoratets website m.m. og til sidst medgav de at deres system reelt set ikke var særligt brugbart. Jeg smed også Garmin på porten efter flere uheldige hændelser.
Til gengæld er jeg super glad for TT trafik system der fungere super godt.
Men som du siger, TT poi system er VIRKELIG elendigt..så det er virkelig et valg mellem pest eller kolera. Jeg har dog bestemt mig for at køre med TT trods det elendige poi system, og vil nu prøve deres app, men jeg er ikke helt gode venner med deres rute planlægning på app i forhold til deres GPS.

Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk



Besvar