Zumo 550

Besvar
Rextox
Indlæg: 1
Tilmeldt: 08 mar 2016, 18:29

Zumo 550

Indlæg af Rextox »

Hej

Ved ikke om det er muligt at redde min gps? Garmin support har ikke længere software til 550'eren, så de kunne ikke hjælpe..De sagde køb en ny...

Kortet der fulgte med da jeg købte den, var et europa city navigator, installeret fra fabrikken af.

Problemet består i at jeg ikke kunne få garmin express til at opdatere pga det fyldte for meget, jeg skulle så vælge et kortudsnit, men det var jo ikke så godt...
Da jeg kunne vælge mellem de nordiske lande, Tyskland, Frankrig eller benelux landene osv. men ikke flere samtidig. Pt. er der de nordiske lande, og

Men hvis jeg ville køre fra Dk igennem Tyskland og til Holland, det kunne man ikke vælge.

Så tænkte jeg at man kunne bruge basecamp til at vælge de lande som skulle indlæses.
Det lykkedes ikke helt godt...

Så slettede jeg alle filer på enheden, altså formaterede den, tænkte ikke lige på at nogle filer måtte ikke slettes...

Og da de ikke havde software længere, kunne de ikke servicere den.

Så er der nogen som har et godt råd, elller må jeg bide i det sure æble og købe en ny?


Kim
Indlæg: 43
Tilmeldt: 13 sep 2014, 17:28

Re: Zumo 550

Indlæg af Kim »

Ja, det er jo nok forsent nu, men programmet MapSource kunne dele dit kort op efter dit ønske, så det kunne være på enheden.

Jeg har selv en lidt ældre Nuvi310 som reserve, den er oprindelig leveret med Danmark, Sverige, Norge og .....måske Finland, det meste af det kort har jeg ikke brug, for så jeg lagde Danmark, Sydsverige, Nordtyskland ned til og med Berlin og derfra skråt ned til Belgien ind på Nuvi310, det kan være der uden ekstra hukommelseskort.

BaseCamp mangler desværre den funktion til at vælge kortudsnit.

Håber du får liv i din GPS igen.

Mvh
Kim


Besvar