Problemer med opdatering

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
vibu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 sep 2014, 19:12

Problemer med opdatering

Indlæg af vibu »

Er det kun mig eller har i andre også problemer med at opdatere nye opdateringer fra TomTom jeg har en GO 5000/5100 og MyDrever Connect skriver at der er 4 opdateringer til opdatering. Jeg kan bare ikke få forbindelse til MyDrever Connect den beder om adgangskode og får så står den bare og søger/opretter forbindelse et stykke tid hvorefter den igen beder om en adgangskode det gør den flere gange hvorefter der bliver meddelt at der ikke kunne oprettes forbindelse til enheden, følger man så forklaringerne/linket til løsningen af problemet bliver der skrevet at der ikke er forbindelse mellem enheden og computeren men det er da jeg sagtens kan lave en ny rute på PCen og overføre den til GOen
Mvh Villy


Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: Problemer med opdatering

Indlæg af tennurg »

vibu skrev:Er det kun mig eller har i andre også problemer med at opdatere nye opdateringer fra TomTom jeg har en GO 5000/5100 og MyDrever Connect skriver at der er 4 opdateringer til opdatering. Jeg kan bare ikke få forbindelse til MyDrever Connect den beder om adgangskode og får så står den bare og søger/opretter forbindelse et stykke tid hvorefter den igen beder om en adgangskode det gør den flere gange hvorefter der bliver meddelt at der ikke kunne oprettes forbindelse til enheden, følger man så forklaringerne/linket til løsningen af problemet bliver der skrevet at der ikke er forbindelse mellem enheden og computeren men det er da jeg sagtens kan lave en ny rute på PCen og overføre den til GOen
Mvh Villy
Ruterne bliver overført trådløst, opdateringer kræver at PC og GO er forbundet med kabel.
Når du forbinder PC og enhed med kabel skal du kunne se på enheden at de er forbundne, og så burde det virke.


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Problemer med opdatering

Indlæg af peter4200 »

Jeg har nu ikke nogle problemer med at opdaterer mine enheder.

Har du den seneste version af MyDrive Connect (MDC) softwaren installeret? Hvis du har den seneste version af MDC så prøv evt at deaktiverer dit anti virus program og muligvis også Windows Firewall.

Har du, for nylig, installeret andet software på din PC?


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
vibu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 sep 2014, 19:12

Re: Problemer med opdatering

Indlæg af vibu »

peter4200 skrev:Jeg har nu ikke nogle problemer med at opdaterer mine enheder.

Har du den seneste version af MyDrive Connect (MDC) softwaren installeret? Hvis du har den seneste version af MDC så prøv evt at deaktiverer dit anti virus program og muligvis også Windows Firewall.

Har du, for nylig, installeret andet software på din PC?
jeg har ikke før haft problemer med at opdatere, jeg bruger Appel og har ingen anti virus program ud over det som er i Appels software, det ser ud til at jeg har den sidste MDC bliver ikke bedt om at installere en ny version som jeg plejer når der er en ny til rådighed, det eneste som er ændret her hos mig siden sidste opdatering er at der er opsat en Appel Time Capsuel som nu virker som Ruter og bruges til bacup, om det kan være den som er skyld i problemet ved jeg ikke men alt andet som jeg bruger og gør på PCen har der ikke været nogen problem med, jeg har også prøvet at slette alle cokkies uden held, det er det originale kabel jeg anvender det som jeg altid har brugt, så jeg er lidt på bar bund for ideer til hvad årsagen kan være, havde håbet på at det ikke kun var hos mig der var problemer

Mvh Villy


Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Problemer med opdatering

Indlæg af peter4200 »

Nu er jeg desværre ikke 100 m mester i Apples univers, men en nærliggende tanke er at forsøge at køre uden om Time Capsual - bare for at prøve om det er det der er problemet.


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: Problemer med opdatering

Indlæg af tennurg »

Nu røg jeg så også i problemer med forbindelse mellem MyDriveConnect (MDC) og min GO5000.
Skal lige siges at jeg p.t. bruger min gamle Win Vista PC da min Win10 PC er i udu :cry:

Jeg startede med at koble GO5000 op på MDC der uden problemer opdaterede min GO5000 til nyeste softwareversion NAV4 version 16.600.
Herefter ville PC'en så ikke kendes ved min GO5000 da der nu skulle installeres ny driver, og den kunne Windows ikke finde. Det lykkedes så ved at vride arm med Windows og fortælle at driveren nok lå i samme bibliotek som MDC.

Nu blev MDC så ved med at meddelte at de ventede på min GO5000 uden der skete mere - iflg. samme MDC var enheden forbundet !!!

Efter mange forsøg på diverse genstart af PC og GO5000 prøvede jeg en AFSLUT af MDC (ikke kun lukke ned med kryds, men højreklik på ikonet på proceslinjen og vælge afslut).
Startede så med at koble GO5000 til PC og da der var kontakt startede jeg MDC der så pludselig kunne downloade kortdata til PC. Efter download stod den igen og ventede på GO5000. Jeg afsluttede så igen MDC medens GO5000 forblev forbundet til PC'en og genstartede så MDC, hvorefter installation af kortdata på GO5000 startede og fuldførtes :D

Jeg ved godt det er lidt den omvendte rækkefølge, idet man normalt skal starte MDC før enheden tilkobles PC'en, men det var det der virkede.

SÅ Villy, prøv evt. at afslutte MDC, forbinde din GO5000 til PC og derefter starte MDC. Måske denne fremgangsmåde også virker hos dig.


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
vibu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 sep 2014, 19:12

Re: Problemer med opdatering

Indlæg af vibu »

tennurg skrev:Nu røg jeg så også i problemer med forbindelse mellem MyDriveConnect (MDC) og min GO5000.
Skal lige siges at jeg p.t. bruger min gamle Win Vista PC da min Win10 PC er i udu :cry:

Jeg startede med at koble GO5000 op på MDC der uden problemer opdaterede min GO5000 til nyeste softwareversion NAV4 version 16.600.
Herefter ville PC'en så ikke kendes ved min GO5000 da der nu skulle installeres ny driver, og den kunne Windows ikke finde. Det lykkedes så ved at vride arm med Windows og fortælle at driveren nok lå i samme bibliotek som MDC.

Nu blev MDC så ved med at meddelte at de ventede på min GO5000 uden der skete mere - iflg. samme MDC var enheden forbundet !!!

Efter mange forsøg på diverse genstart af PC og GO5000 prøvede jeg en AFSLUT af MDC (ikke kun lukke ned med kryds, men højreklik på ikonet på proceslinjen og vælge afslut).
Startede så med at koble GO5000 til PC og da der var kontakt startede jeg MDC der så pludselig kunne downloade kortdata til PC. Efter download stod den igen og ventede på GO5000. Jeg afsluttede så igen MDC medens GO5000 forblev forbundet til PC'en og genstartede så MDC, hvorefter installation af kortdata på GO5000 startede og fuldførtes :D

Jeg ved godt det er lidt den omvendte rækkefølge, idet man normalt skal starte MDC før enheden tilkobles PC'en, men det var det der virkede.

SÅ Villy, prøv evt. at afslutte MDC, forbinde din GO5000 til PC og derefter starte MDC. Måske denne fremgangsmåde også virker hos dig.
Det vil blive prøvet her i weekenden
Mvh Villy


grc
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 sep 2014, 11:45
Kontakt:

Re: Problemer med opdatering

Indlæg af grc »

@tennurg skrev: en måde at opdaterer på den holder vand, virker her hos mig


47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
vibu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 14 sep 2014, 19:12

Re: Problemer med opdatering

Indlæg af vibu »

grc skrev:@tennurg skrev: en måde at opdaterer på den holder vand, virker her hos mig
Virkede ikke lige her :(

Jeg gik så igang med at afinstallere MDC, og hente en ny fra TomToms hjemmeside, hvorefter det så virkede, så nu har jeg også det sidste nye kort og driver :D

Mvh Villy


Brugeravatar
tennurg
Indlæg: 75
Tilmeldt: 19 sep 2014, 22:28

Re: Problemer med opdatering

Indlæg af tennurg »

Hej Villy og grc.
Godt I begge - med hver sin løsning - har fået det til at virke, og tak for tilbagemeldingerne.
Det er disse tilbagemeldinger der gør et forum ekstra brugbart for andre der løber i tilsvarende problemer. :)


Venlig hilsen
Steen

TomTom Go 5000
Besvar