Sløv GPS ved ugens afslutning

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af ANH1972 »

Hej med Jer,

Jeg har en TT6200 som jeg bruger hver dag, både privat og i arbejdsregi. Hver dag køre jeg mellen 200 til 400 km, og bruger imellem 6 til 10 POI'er.

Jeg har lagt mærke til at ved ugens afslutning så bliver min GPS utrolig sløv og den reagere meget langsomt på knaptryk og i menuerne (kortvisning og kørsel fungere fint).
Ofte tager det ret lang tid (mellem 30 sek til flere minutter) for den at reagere når jeg trykker på menuerne. Dette scenarie er når den vågner fra standby.

Samtidig ved jeg med stor sikkerhed at hvis det tager lang tid (mere end 1 minut) for den at reagere på knaptryk i menuerne så hænger hele GPSen og derefter går den mere eller mindre i sort for derefter at genstarte.

Disse scenarier sker som sagt altid ved ugens slutning, om min teori er at arbejds hukommelsen simpelthen er fyldt og systemet ikke selv kan finde ud af at får clearet cachen

Hvis jeg derimod slukker (genstarter) GPSen når de første tegn på sløvhed viser sig, så er der efterfølgende ingen problemer med hastigheden.

Dette problem har jeg, så vidt jeg husker altid haft med GPSen og selvom den efterhånden er blevet opdateret flere gange samt fået indtil flere resets i henhold til TT support retningslinjer så er problemet ikke løst.

Nu er mit spørgsmål så: er jeg den eneste der ser den slags problemer eller er det et velkendt fænomen og er er overhovedet en løsning på dette?
Ved I noget omkring ovenstående scenarier som I kunne dele?

Mvh Arne


Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



Brugeravatar
peter4200
Site Admin
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 23 aug 2014, 10:19
Geografisk sted: Korsør

Re: Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af peter4200 »

Det er ikke noget som jeg har bemærket. Men jeg vil da prøve at se om jeg, i min Go 6000, oplever det samme problem.


med venlig hilsen

Peter Meyland
(Site admin & POI Base udvikler)
TomTom: Trucker 6000, GO 6000 samt GO LIVE Camper & Caravan
Sygic for Android
CoPilot Premium for Android
Garmin Nüvi 255, Nüvi 2597
grc
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 sep 2014, 11:45
Kontakt:

Re: Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af grc »

min 6000 bliv meget langsom i touch skærmen, og gik død total, skærmen bliv sort intet hjalp, har skiftet touch skærmen på den så nu er den backup da jeg har erhvervet en 6200.
Har tidligere omtalt det i forumet


47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af ANH1972 »

grc skrev:min 6000 bliv meget langsom i touch skærmen, og gik død total, skærmen bliv sort intet hjalp, har skiftet touch skærmen på den så nu er den backup da jeg har erhvervet en 6200.
Har tidligere omtalt det i forumet
Hej grc,

Kan du sige noget om du så de samme symptomer som jeg angiver, eller var det blot din skærm der gik død?

Ser du samme problematikker med din nye 6200 som jeg nævner?



Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af ANH1972 »

peter4200 skrev:Det er ikke noget som jeg har bemærket. Men jeg vil da prøve at se om jeg, i min Go 6000, oplever det samme problem.
Tak for hjælpen. Jeg har selv en 6000 i skabet som jeg ikke har brugt meget længe og jeg kan ikke huske om jeg så de nævnte problemer på denne..
Men meld meget gerne tilbage hvis du finder ud af noget Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



grc
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 sep 2014, 11:45
Kontakt:

Re: Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af grc »

ANH1972 skrev:
06 jan 2019, 21:53
grc skrev:min 6000 bliv meget langsom i touch skærmen, og gik død total, skærmen bliv sort intet hjalp, har skiftet touch skærmen på den så nu er den backup da jeg har erhvervet en 6200.
Har tidligere omtalt det i forumet
Hej grc,

Kan du sige noget om du så de samme symptomer som jeg angiver, eller var det blot din skærm der gik død?

Ser du samme problematikker med din nye 6200 som jeg nævner? nej



Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Min var langsom når man ville have en menu eller andet på skærmen, blev bare værre med tiden.
Fandt dette på tomtom forum der siger lidt om batteriet, da du bruger din meget hen over en uge, så se lige dette

Must say I am not to happy with battery life on mine
Hi
Are you using the supplied Power adapter and USB lead
Car USB ports and cheapo Power adapters won't supply enough power
If you are a regular user... (Daily +) Sleep mode will be OK
If you are an occasional user... Turn off mode is the best option
PS. jeg tager min med ind og lader op!


47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
Michael0610
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25 apr 2015, 07:20

Re: Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af Michael0610 »

Jeg kører ca 200-300 km om dagen og oplever det samme, dog har jeg ikke lagt mærke til om der er slut på ugen den driller. Men pludseligt bliver den langsom, opfører sig mærkeligt og nogle gange genstarter den af sig selv. Men selv om den genstarter af sig selv er den stadig mærkelig. Så slukker jeg den helt og lader den være det i ca 2 minutter og genstarter, så fungerer den igen. Der er lidt som min mobiltelefon, den elsker at blive genstartet ind imellem.


ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af ANH1972 »

Michael0610 skrev:Jeg kører ca 200-300 km om dagen og oplever det samme, dog har jeg ikke lagt mærke til om der er slut på ugen den driller. Men pludseligt bliver den langsom, opfører sig mærkeligt og nogle gange genstarter den af sig selv. Men selv om den genstarter af sig selv er den stadig mærkelig. Så slukker jeg den helt og lader den være det i ca 2 minutter og genstarter, så fungerer den igen. Der er lidt som min mobiltelefon, den elsker at blive genstartet ind imellem.
Det lyder som om du ser samme problematik som jeg gør. Er der noget du har kontaktet TT support omkring? Hvis ja, kan du så sige noget om hvad de sagde omrking dette?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af ANH1972 »

grc skrev:
ANH1972 skrev:
06 jan 2019, 21:53
grc skrev:min 6000 bliv meget langsom i touch skærmen, og gik død total, skærmen bliv sort intet hjalp, har skiftet touch skærmen på den så nu er den backup da jeg har erhvervet en 6200.
Har tidligere omtalt det i forumet
Hej grc,

Kan du sige noget om du så de samme symptomer som jeg angiver, eller var det blot din skærm der gik død?

Ser du samme problematikker med din nye 6200 som jeg nævner? nej



Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Min var langsom når man ville have en menu eller andet på skærmen, blev bare værre med tiden.
Fandt dette på tomtom forum der siger lidt om batteriet, da du bruger din meget hen over en uge, så se lige dette

Must say I am not to happy with battery life on mine
Hi
Are you using the supplied Power adapter and USB lead
Car USB ports and cheapo Power adapters won't supply enough power
If you are a regular user... (Daily +) Sleep mode will be OK
If you are an occasional user... Turn off mode is the best option
PS. jeg tager min med ind og lader op!
Jeg vil sige at jeg aldrig har haft problemer i mine biler med at USB ikke kan levere power nok. Om batteri tiden er dårlig skal jeg ikke kunne sige da den altid sidder i den aktive stander. Hvis jeg tager den med ind for bla at opdatere den så sætter jeg den blot til en standard USB charger til en smartphone. Det har altid virket for mig.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



Michael0610
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25 apr 2015, 07:20

Re: Sløv GPS ved ugens afslutning

Indlæg af Michael0610 »

Jeg har ikke kontaktet Tomtom.


Besvar