Problemet er løst.. "Trafik tjenesten ikke tilgængelig"

hjemmeside
software versioner
kortrettelser
kortversioner
MyDrive
TomToms danske support: 35 25 65 14 (Mandag - Fredag: 10:00 til 17:00)
Besvar
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Problemet er løst.. "Trafik tjenesten ikke tilgængelig"

Indlæg af ANH1972 »

Er der andre end mig der ikke kan få forbindelse til trafik tjenesten idag?
Det er på en 6200 og den er både genstartet samt jeg har logget ud af min profil samt ind igen (på selve GPSen) men stadig ingen trafik info


Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



grc
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 sep 2014, 11:45
Kontakt:

Re: Trafik tjenesten ikke tilgængelig

Indlæg af grc »

Prøv at gå ind i menu, derefter oppe i højre hjørne på tryk på bjælken så kommer der frem hvad der er tilsluttet, så hvis trafik ikke er tilsluttet, tryk der så er der en god change for at det virker igen


47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Trafik tjenesten ikke tilgængelig

Indlæg af ANH1972 »

grc skrev:Prøv at gå ind i menu, derefter oppe i højre hjørne på tryk på bjælken så kommer der frem hvad der er tilsluttet, så hvis trafik ikke er tilsluttet, tryk der så er der en god change for at det virker igen
Det var netop det jeg gjorde og her får jeg så en melding om at tjeneste ikke er tilgængelig i øjeblikket. Derefter prøvede jeg at logge ud og ind igen men uden held (den metode har virket tidligere). Derefter en genstart men uden held.
Det underlige er at normalt får jeg et "ingen trafik info" ikon vist ude på selve "køre skærmen" i form af en bil med kryds over, men lige nu vises ikonet ikke og dermed regner jeg med at trafik info er OK, men går jeg ind i menuen så får jeg nævnte fejl.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Trafik tjenesten ikke tilgængelig

Indlæg af ANH1972 »

ANH1972 skrev:
grc skrev:Prøv at gå ind i menu, derefter oppe i højre hjørne på tryk på bjælken så kommer der frem hvad der er tilsluttet, så hvis trafik ikke er tilsluttet, tryk der så er der en god change for at det virker igen
Det var netop det jeg gjorde og her får jeg så en melding om at tjeneste ikke er tilgængelig i øjeblikket. Derefter prøvede jeg at logge ud og ind igen men uden held (den metode har virket tidligere). Derefter en genstart men uden held.
Det underlige er at normalt får jeg et "ingen trafik info" ikon vist ude på selve "køre skærmen" i form af en bil med kryds over, men lige nu vises ikonet ikke og dermed regner jeg med at trafik info er OK, men går jeg ind i menuen så får jeg nævnte fejl.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Endnu mere underligt er det at jeg har adgang til "skyen" dvs den kan sagtens synkronisere med MyDrive, så selve GSM forbindelsen må nødvendigvis virke..

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Trafik tjenesten ikke tilgængelig

Indlæg af ANH1972 »

Problemet blev løst med en reset inde fra "indstillinger"..nu skal jeg så.blot til at konfigurere det hele op igen

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



grc
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 sep 2014, 11:45
Kontakt:

Re: Trafik tjenesten ikke tilgængelig

Indlæg af grc »

ANH1972 skrev:
14 mar 2019, 21:49
Problemet blev løst med en reset inde fra "indstillinger"..nu skal jeg så.blot til at konfigurere det hele op igen Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk


Efter reset virker det stadig?
j


47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Trafik tjenesten ikke tilgængelig

Indlæg af ANH1972 »

grc skrev:
ANH1972 skrev:
14 mar 2019, 21:49
Problemet blev løst med en reset inde fra "indstillinger"..nu skal jeg så.blot til at konfigurere det hele op igen Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk


Efter reset virker det stadig?
j
Ja, efter jeg har lavet en reset så virker alt fint igen.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



grc
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 sep 2014, 11:45
Kontakt:

Re: Trafik tjenesten ikke tilgængelig

Indlæg af grc »

ANH1972 skrev:
23 mar 2019, 12:02
grc skrev:
ANH1972 skrev:
14 mar 2019, 21:49
Problemet blev løst med en reset inde fra "indstillinger"..nu skal jeg så.blot til at konfigurere det hele op igen Billede

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk


Efter reset virker det stadig?
j
Ja, efter jeg har lavet en reset så virker alt fint igen.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Tak for svar, jeg var i Frankrig i sidste weekend på hjemvejen i Tyskland gik traffic ned, og uanset hvad jeg gjorde hjalp det ikke, men næste dag hjemme ingen problem med traffic


47 lande med rejselinks og mere ind 5ooo byer, samt leje af bil cykel autocamper motorcykel & meget mere https://tourdriving.wordpress.com
ANH1972
Indlæg: 109
Tilmeldt: 17 feb 2015, 23:39

Re: Trafik tjenesten ikke tilgængelig

Indlæg af ANH1972 »


grc skrev:
ANH1972 skrev:
23 mar 2019, 12:02
grc skrev:

Efter reset virker det stadig?
j
Ja, efter jeg har lavet en reset så virker alt fint igen.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk
Tak for svar, jeg var i Frankrig i sidste weekend på hjemvejen i Tyskland gik traffic ned, og uanset hvad jeg gjorde hjalp det ikke, men næste dag hjemme ingen problem med traffic
Træls sted at traffic går ned..specielt når man er udenlands.
Jeg har i lang tid haft et problem som måske er relateret til dette, nemlig at hvis jeg passere et GPRS (mobil data) dødt område (feks Storebælt) så falder min trafik tjeneste ud. Det kan ses på min GPS som en "bil med et kryds over" der jo indikere at der ikke modtages trafik info. Selvom jeg igen kommer ind i et område med data dækning, så finder GPSen aldrig ud af at modtage trafik data. Den eneste løsning er at sætte GPS i standby i nogle minutter og tænde den igen. Derefter finder den trafik data igen.
Efter jeg har lavet tidligere omtalte reset, så har den (endnu) ikke gjort det igen, men nu vil jeg lige se når jeg har kørt noget mere om fejlen er helt væk.

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk



H.Hess
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 nov 2019, 09:24

Re: Problemet er løst..

Indlæg af H.Hess »

Hmm
Jeg kan kun sige at jeg oplever det samme, at enten en genstart eller en reset til fabriksindstilling kan få liv i MyDrive og Traffic. De holder kun til næste gang maskinen bliver tændt. Så er det forfra igen. Den eneste måde jeg med sikkerhed kan bibeholde forbindelsen er ved at bruge min mobil som hotspot.

Tidligere kunne man få support når man ringede på et dansk nummer. Det kan man ikke mere. Jeg kontaktede så et engelsk TT forum. Her fik jeg at vide at man kunne ringe på +31208501004 eller bruge deres chat. Den prøvede jeg og det eneste jeg fik ud af det var at robotten, det var kun en robot jeg fik fat i , sagde at den havde problemer med kredsløbet.

Er der virklig ikke noget man gøre så ens Go professionel 6250 kan holde en stabil forbindelse?

Mvh
Harni Hess


Besvar